נהגים שתועדו במצלמות המהירות לא יקבלו דו"ח

המשטרה הודיעה שדו"חות על מהירות מופרזת שהונפקו מיוני 2018 ועד אתמול, לא יישלחו לנהגים • "לא רוצים להעסיק את ביהמ"ש בנושא אמינות המצלמות"

מצלמות מהירות 3א , צילום: יהושע יוסף

בשורה לנהגים: המשטרה החליטה לא לשלוח לנהגים דו"חות מהירות שנתפסו במצלמות המהירות, מאז יוני 2018 ועד אתמול. עשרות אלפי נהגים שצולמו נוסעים במהירות מופרזת לא יקבלו את הדו"חות. אגף התנועה של המשטרה חזר מהבוקר (שלישי) להפיק דו"חות ממצלמות המהירות. 

בעקות פסק דין  שבו בית משפט השלום בעכו קבע כי מצלמות המהירות א'3 אינן אמינות, הפסיק אגף התנועה לשלוח דו"חות לנהגים, אולם המצלמות המשיכו לתעד עבירות מהירות. המשטרה החליטה לא להפיק את הדו"חות לנהגים, עד אשר יבוצעו בדיקות שיוכיחו את אמינות המצלמות. 

צילום: ירון דורון

מאז יוני 2018 תועדו עשרות אלפי נהגים במהירות מופרזת, אך הם לא יועמדו לדין. המשטרה פנתה לאחרונה ליצרן המצלמות וקיבל ממנו דו"ח על אמינות המצלמות. הדו"ח הועבר לפרקליטות המדינה, וזו קבעה כי המצלמות אכן אמינות. בעקבות כך הוחלט כי הנפקת הדו"חות מהמצלמות ישובו החל מהבוקר. 

ניצב-משנה אלברט אסרף, ממחלקת מחקר ופיתוח של אגף התנועה, הסביר את ההחלטה שלא להנפיק את הדו"חות לנהגים שנקלטו במצלמות, מיוני 2018 ועד אתמול: "ההחלטה התקבלה מתוך הכוונה ליישר קו וכדי לא להעסיק את בית המשפט בנושא אמינות המצלמות. החל מהבוקר המשטרה שבה להנפיק דו"חות לנהגים שנקלטו במצלמות בגין עבירות מהירות".

עוד הבהירו באגף התנועה כי טרם הוחלט כיצד לנהוג בנהגים שקיבלו הודעה על ביצוע עבירת מהירות לפני יוני 2018. המשטרה והפרקליטות יחליטו בקרוב אם להמשיך את ההליכים נגד או לבטל את הדו"חות.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר