זה בהחלט לא בגדר סקופ שאנחנו מדינה שאוהבת ללקק גלידה בכל ימות השנה, אבל דווקא עכשיו, לכבוד הקיץ הלוהט, דן אנד ברדסטריט מפרסמים סקירה על ענף הגלידות בישראל.
מהנתונים עולה כי ענף הגלידות גלגל בשנת 2018 פדיון של כ־2.5 מיליארד שקלים. הפעילות בענף היא עונתית. כ־70% מסך הכנסות הענף, שהם כ־1.75 מיליארד שקלים, מקורם ממכירות בקיץ, ו־30% מההכנסות, כ־750 מיליון שקלים, הם מפעילות חודשי הסתיו והחורף.
קצב הצמיחה בענף גבוה והוא צמח בשיעור של 8%-5% לשנה בשנים האחרונות. הסיבות לכך: קצב גידול האוכלוסייה, עלייה ברמת החיים, היצע גדול יותר של טעמים, עליית מחירים המגולגלת לרוב למחיר הסופי לצרכנים ועוד. קצב הצמיחה של ענף הגלידות גבוה מקצב הצמיחה של ענף המזון בכללותו, הנאמד ב־3.5%-3% בשנים האחרונות.
ענף הגלידות נחלק לכמה קטגוריות עיקריות: שוק הקניות הלא מתוכננות הכולל גלידריות, פיצוציות, קיוסקים ומזנונים. שוק זה מהווה כ־60%-55% מהכנסות הענף, העומדות על כ־1.4 מיליארד שקלים. כמו כן, כ־5% ממכירות הגלידה, שהם כ־100 מיליון שקלים, מתבצעות בבתי קפה ובמסעדות. ואי־אפשר, כמובן, מבלי להתייחס לטעמים. בשנים האחרונות הצרכן הישראלי הפך אנין טעם ובררן יותר. קיימת מגמת עלייה בצריכת גלידות הנחשבות איכותיות יותר והגלידריות העלו את איכות הגלידות בהתאם. כמו כן, נרשמה בשנים האחרונות עלייה בביקוש לגלידות טבעוניות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו