יש מחיר לאיחור: חברת ארקיע תפצה נוסעים ב-198 אלף שקלים, אחרי שאיחרה בהמראה בדקה אחת בלבד יותר מהמותר לפי חוק טיבי - שמונה שעות.
החוק קובע שלנוסעים מגיע פיצוי כספי רק לאחר שמונה שעות של איחור. הטיסה ליוון יצאה דקה אחת בלבד לאחר הזמן המותר, ולכן תפצה את הנוסעים בסכום המדובר.
המקרה נידון בבית משפט השלום בתל אביב, שקיבל את תביעתם של 87 נוסעים שהיו בטיסה שהתעכבה, וחייב את ארקיע לפצות אותם. האירוע התרחש אמנם לפני כשלוש שנים, אך רק לפני כמה ימים התקבלה ההחלטה.
השופט קבע כי "החברה לא ניצלה את זמן החסד שניתן לה בחוק לפתרון תקלות", לאחר שבארקיע טענו שהעיכוב נגרם בין היתר בשל עומס חריג שנוצר בגלל הלווייתו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל.
צילום ארכיון: גיל קרמר
המחיר ששילמו הנוסעים עבור חבילה לחברת ארקיע הוא כ-2,500 שקלים. המטוס היה אמור להמריא בשעה 16:10 מישראל, אך בפועל המריא באיחור של שמונה שעות ודקה, ונחת בשתיים לפנות בוקר בקוס, מרחק טיסה של כ-50 דקות מישראל.
דיילת סירבה להביא מים לנוסע
חברת התעופה "ריינאייר" תפצה נוסע ב-3,000 שקלים, לאחר שדיילת סירבה להגיש לו מים לצורך נטילת תרופה. הדיילת צולמה על ידי הנוסע שסירבה לתת לו את פרטיה.
הטיסה שבה סירבה הדיילת למזוג כוס מים לנוסע יצאה מרומא לתל אביב. המקרה התרחש בחודש מאי 2018 במהלכו עלה הנוסע לטיסה ברומא, שם ביקש מהדיילת כוס מים. היא ביקשה ממנו שישב במקומו והיא תיגש אליו. הדיילת לא הגיעה לנוסע והוא קם אליה וביקש מים, אך היא אמרה לו שימתין ושאחרי ההמראה יימכרו משקאות, גם ההסבר שהמים הם לצורך נטילת תרופה לא עזר לנוסע.
המקרה נידון בבית המשפט לתביעות קטנות בחדרה. לאחר הטיסה, הנוסע תוחקר על ידי הקברניט ואיש הביטחון בסיום הטיסה. בבית המשפט נקבע כי לנוסע לא היה חלק בסירוב הדיילת, וכי נגרמה לו עוגמת נפש בעקבות התנהלות החברה. התרופה שאותה הוא היה אמור ליטול היא תרופה שאמורה הייתה לסייע לו להתמודד עם חשש ממקומות סגורים.
עוד בנושא:
• 6 שעות לגן עדן: קו טיסה ישיר חדש לסיישל
• אימה באוויר: המנוע התפרק במהלך טיסה
• קו חדש לטולוז: כרטיס טיסה ב-148 שקל
אל על הטעתה לקוחות ותפצה במיליונים
בית משפט המחוזי בירושלים אישר תביעה ייצוגית שהושגה בהסכם פשרה נגד חברת אל על, בגין הטעיית לקוחותיה בתנאים לביטול כרטיסי טיסה באתר החברה.
אל על הסכימה לפצות את חברי קבוצת התביעה ב-2,480,000 שקלים. מדובר ב-37,600 נוסעים שביטלו, שינו או לא התייצבו לטיסתם, וכתובת הדואר האלקטרוני שלהם שמורה במערכת. כמו כן תינתן הנחה לנוסעי אל על בדמי ביטול או שינוי הכרטיס בסך 2,470,000 שקלים. בנוסף יינתנו הטבות לנוסעי אל על בסך 590,000 שקלים. אל על הסכימה לשנות את תוכן הכיתוב באתר לרכישת כרטיסי "מיני רולס" כך שיהיה ברור לרוכשים עם לינקים שישלחו בדואר האלקטרוני.
אל על תפצה את הנוסעים במיליונים // צילום ארכיון: משה שי
הפשרה הושגה לאחר תביעה של יונתן ברנד, נוסע אל על, שטען כי אל על מציגה מידע שגוי לנוסעים באתרה על אופן תנאי ביטול או שינוי עסקה בעת מכירת כרטיסי טיסה. הוא טען כי במהלך רכישת כרטיסי טיסה הבין כי בהתאם לתנאי הכרטיס עלות הביטול הינה 170 דולר לכרטיס, ושינוי הכרטיס עולה 70 דולר. כשביקש לבטל את הכרטיס הודיעו לו נציגי החברה שהכרטיס אינו בר השבה. הוא טען כי אל על מטעה ומיידעת באופן מבלבל את כלל לקוחותיה בכל הנוגע לדמי שינוי וביטול של כרטיסי הטיסה.
בהכנת הידיעה השתתף יאיר אלטמן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו