לא בכל יום מזדמן לראות אגדה חיה ולקהל שגדש אמש (ראשון) את היכל התרבות בתל אביב היתה הזכות הזו. אחרי 5 עשורים של יצירה כמבצע וכמלחין, הגיע לראשונה לישראל מילטון נסימנטו, אחד מעמודי התווך של המוזיקה הברזילאית.
הגעתו לארץ, כמו כל אמן מהשורה העולמית הראשונה, נתקלה כצפוי במסע שכנועים מטעם רוג'ר ווטרס וחבריו לתנועת החרם לוותר על ההופעה בארץ. ווטרס, שמכיר היטב את הביוגרפיה של נסימנטו, ידע "לפרוט" על מיתר המחאה והמאבק איתו מזוהה האמן הברזילאי כיתר בני דורו, בוגרי ה"טרופיקליה" בברזיל שהיו חוד חנית לתנועת התנגדות פוליטית. נסימנטו השיב נמרצות לאלה ופירט ארוכות מדוע החליט לבוא ולהופיע בפני הקהל המקומי. זה השיב לו באהבה, עם או בלי כל קשר לעמדתו ההחלטית לקיים את ההופעה, וקידם את כניסתו לבמה בתחילת המופע כשהוא מריע ועומד כולו על רגליו, מחווה ששמורה בדרך כלל לסיום הופעות מוצלחות במקומותנו.
נסימנטו הגיע לארץ במסגרת סיבוב הופעות לציון 40 שנה לצמד אלבומי המופת Clube da Esquina שהקליט בשנות ה-70 בריו שהפכו עם השנים לפסגת הקריירה שלו וזכו לגרסאות כיסוי אין ספור. כניסתו האיטית והשברירית למרכז הבמה אמש הבליטה את גילו המתקדם והסגירה לא מעט מהקשיים הבריאותיים איתם התמודד בשנים האחרונות, עובדה שרק העצימה את ההערכה הרבה של הקהל למעמד. כדי לגבות את נסימנטו עלה איתו לבמה הרכב נגנים מצויין של לא פחות משבעה נגנים, כל אחד מהם מוזיקאי מוכשר ויוצר בזכות עצמו, שלוהקו במיוחד לסיבוב ההופעות הנוכחי.
• הסרט ישודר: נדחתה בקשו של אייל גולן לצו מניעה
• גל גדות: "בגעגועים תמידיים לארץ"
• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם
ההרכב ביצע לאורך הערב שורה ארוכה של שירים מתוך צמד האלבומים המקוריים, כשבנוסף שובצו להיטים מיתר הקריירה של נסימנטו. המוזיקה שלו, שהתערסלה תמיד בין ג'אז, פסיכדליה ופולק ברזילאי, הייתה ונותרה מורכבת ולא אחת מאתגרת מוזיקאלית, גם בשירים שהפכו עם השנים להמנונים. נסימנטו שר את מרבית ההופעה כשהוא ישוב בקדמת הבמה, בכמה שירים בודדים הביאו אליו את הגיטרה שכה מזוהה איתו, כשחלק ניכר מהשירה בהופעה בוצע ע"י צמד הגיטריסטים של ההרכב. העובדה הזו דווקא משמרת משהו מרוח האלבומים המקוריים של נסימנטו, שגם בהם שרתה רוח של קולקטיב עם כמה סולנים מתחלפים.
הגילוי המרגש של הערב היה הזמר ונגן הגיטרה האקוסטית, שנבחר כאמור להיות חלק מסיבוב ההופעה הזה, Zé Ibarra. כבר בביצוע המרגש שלו ל-Um Girassol da Cor do seu Cabelo הסתבר שהמלווה הצעיר ניחן בקול מצויין ובכריזמה ייחודית, כשהוא עומד על הבמה יחף ותומך בעיניים נוצצות בנסימנטו שלצידו. ואין זה פלא: איברה בעצמו יוצר וחבר בהרכב הצעיר Dônica, לצד טום ולוזו, בנו של קייטנו, אגדה ברזילאית חשובה לא פחות.
אחוז דוברי הפורטוגזית באולם היה גבוה למדי, אך גם יתר הקהל ידע לשיר ולהצטרף לשירים כמו Para Lennon e McCartney, או Estrela החולמני. כשהגיע תורו של Maria Maria, נשבר קוד ההתנהגות של אולם המופעים המעונב בארץ, והקהל ירד אל ירכתי הבמה כדי לשיר ולרקוד עם נסימנטו יחד את ההדרנים, כאילו מבקשים להתקרב אפילו עוד קצת אל אגדה חיה שהביאה לתל אביב כמה רגעים של חסד.
• חסר תקדים: סוד ההצלחה של עומר אדם
• אבישי עברי חזר לרשת ועורר מהומה
• שמחה גואטה: "אני הרבה מעבר לשמנה"
• הוליווד מודאגת: סרטי הקיץ מתרסקים