בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי אישר החלטה של המשרד האירופי לקניין רוחני מ-2016 לבטל אישור של סימן מסחרי שאדידס הגישה ב-2014 עבור ביגוד, הנעלה, כובעים וציוד לראש. בכך חברת אדידס נכשלה בניסיון להרחיב את ההגנה על הסמל המסחרי שלה של שלושת הפסים.
הפסיקה התקבלה בעקבות פנייה של חברת "שוז ברנדינג יורופ" הבלגית , על רקע מאבק שנמשך עשור מול אדידס.אותו בית משפט קבע שהסמל המסחרי של חברה זו, שלה יש שני פסים, אינו תקף בטענה שהם היו דומים מדי לסמל של אדידס. הטענה של החברה היא שהיא רכשה את המותג שנוסד ב-1892 ב-2008, וכי מדובר במותג הספורט הוותיק ביותר באירופה.
בתיק הנוכחי בית המשט האירופי דרש שאדידס תוכיח שלסימן המסחרי שלה יש אופי ייחודי שמוכר על ידי צרכנים במדינות האיחוד, וכי הם יכולים להבחין בין המוצרים של אדידס לבין מוצרים של חברה אחרת.
בית המשפט קבע גם שאדידס סיפקה ראיות לגבי שימוש בסימן המסחרי ב-5 מדינות האיחוד אך לא בכל 28 מדינות של האיחוד האירופי. דובר החברה הבינלאומי מסר: "פסיקה זו אינה משפיעה על היכולת שלנו להשתמש ולהגן על שלושת הפסים שלנו".
לאדידס יש חודשיים לערער על ההחלטה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו