לקראת חג השבועות נערך מחקר מיוחד על ידי מחלקת הכלכלה בהתאחדות המצביע עלייה משמעותית בצריכת מוצרי החלב.
מנתוני סטורנקסט של היקף המכירות של מוצרי חלב ותחליפיו מיוני 2018 ועד מאי 2019, עולה כי סך היקף המכירות עמד על 7.4 מיליארד שקל. היקף המכירות של החלב עמד על 1.4 מיליארד שקלים, עם עלייה של 1.7%.
עוד נמצא כי תחום היוגורטים גלגל 1.2 מיליארד שקלים, עם עלייה של 5%. גם הגבינה הצהובה במדף רשמה עלייה יפה של 6.7%, בסך 622 מיליון שקל, תחום המעדנים עמד על 584 מיליון שקל, עם עלייה של 5.8%, וגבינת הקוטג' רשמה עלייה של 0.2% בלבד, עם היקף מכירות של 562 מיליון.
תחום הגבינות המיוחדות במדף שמגלגל 212.5 מיליון שקלים גדל ב 13.2%, ותחום גבינות השמנת שמהווה 130.2 מיליון שקלים גדל ב-12.6%.
עוד נתון מעניין: עלייה משמעותית בתחום תחליפי החלב והטופו שגדל ב-25% בתקופה זו, עם 85.8 מיליון שקלים.
למרות המחסור שהיה לאחרונה בחמאה, נרשמה עלייה במכירות של 5.8% לעומת אשתקד, עם היקף מכירות של 251 מיליון שקלים. נתונים אלה כוללים גם את החמאות המיובאות.
ירידה בצריכת גבינה צהובה
היא גבינה צהובה במשקל, למרות שהיא זולה יותר מגבינות צהובות במדף שרשמו עלייה. מדובר בירידה של 2.2%. גם בקטגוריית הגבינות הלבנות נרשמה ירידה של 2.3%, ובנוסף נרשמו ירידות במשקאות חלב - 1.3%, ובגבינות מלוחות במשקל ירידה של 4.1%.
לפי נתונים משנת 2016, תפוקת החלב מוערכת ב-1.5 מיליארד ליטר חלב בשנה - 2.9 מיליארד שקל.
בהיבט הייצוא של מוצרי החלב, חלה עלייה החל מ-2016. בשנת 2018 הסתכם ייצוא מוצרי חלב ב-23.5 מיליון דולר, לעומת 21.5 מיליון דולר ב-2017 ו-18.2 מיליון דולר ב -2016.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאה החודשית לתצרוכת מוצרי חלב למשק בית ב-2106 מהווה כ-13% אחוז מסך ההוצאה על מזון ללא פירות וירקות. ההוצאה החודשית לתצרוכת חלב ומוצריו למשק בית עמדה על 284.2 שקלים.
חלב מפוסטר מהווה 17% מההוצאה של הצרכנים, גבינה צהובה מהווה 15% מההוצאה של הצרכנים, לבן ויוגורט מהווים 12%, גבינה לבנה מהווה 12%, מעדני חלב וגבינה מהווים 10%, גלידות ושלגונים 8%, גבינת קוטג' 6%, גבינה מלוחה 6% ועוד.
לדברי רובי גינל, מנכ"ל התאחדות התעשיינים: "תעשיית החלב הישראלית היא מהחדשניות, הבריאות והטובות בעולם, ולשמחתנו הציבור הישראלי שב ובוחר לקנות את מוצרי החלב הישראלים.
"תעשיית החלב, כמו תעשיית המזון כולה, פועלת בתנאים של יוקר ייצור ורגולציה שאינה נהוגה כמעט באף מקום בעולם, ומצליחה לעמוד בתחרות על טעמו של הציבור הישראלי מול המוצרים המיובאים. בהזדמנות זו נזכיר לכולנו ובעיקר למערכת קבלת ההחלטות, את החשיבות בקיומה של תעשיית מזון עצמאית במדינה כמו ישראל ונאחל לכל בית ישראל חג שבועות שמח".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו