עשרות אלפי תגובות ברשת, אלפי הודעות למועדון ומאות שיחות טלפון למשרדים, זו המציאות שבה חיים חברי הנהלת מכבי חיפה. הכל בבת אחת - בניית הסגל לעונה הבאה, פתיחת מכירת המינויים והקהל בשיגעון.
שמונה שנים רוויות כישלונות יצרו בעיר הכרמל תרבות אהדה שלא קיימת בשום מקום אחר בארץ. פוסט רשמי על פתיחת מכירת המינויים גרר אחריו מאות תגובות של אוהדים, חלקן זועמות, קשות, אפילו בוטות. אלא שכמעט כל אחת מהן זכתה לתגובה רשמית מהמועדון, וחלק מהאוהדים אף זומנו לפגישות עם המנכ"ל אסף בן דב.
"אנחנו חייבים לענות לכל אוהד שפונה, זו החלטה של מועדון", הסביר הדובר דודו בזק והוסיף: "חרטנו על דגלנו לענות לכל אוהד, גם אם זה בלתי אנושי, כי יש לנו עשרות - אם לא מאות - אלפי אוהדים. הם שותפים שלנו לדרך. בשנים הכי קשות שלנו אנחנו מביאים הכי הרבה אוהדים למשחקי בית וחוץ, ואנחנו מחויבים לכל אחד ואחד".
בתוך המועדון הקהל מחולק לכמה חלקים. יש אוהדים שמתפעלים דפי פייסבוק המונים עשרות אלפי חברים כל אחד וזכו לכינוי "אוהדים משפיעים". האוהדים הללו עורכים פגישות תכופות עם הנהלת הקבוצה ומקבלים סקירה על ההתנהלות, כולל מבט מבפנים על המועמדים להגיע כשחקני רכש, על מי שעשוי לעזוב ומי מהשחקנים הקיימים זקוק לתמיכתם כרגע. אין שום דבר שדומה להתנהלות הזו במועדונים אחרים בארץ.
אוהדי מכבי חיפה. "הקהל רוצה אליפות, זה כל מה שמעסיק אותו מבוקר עד ערב" // צילום: אלן שיבר
"יש פה טירוף", מסביר אחד מאותם אוהדים משפיעים, ליאור יחזקאל, מנהל דף הפייסבוק "רק בחיפה יש מכבי" ובו כ־13 אלף חברים, "אנחנו נפגשים עם המועדון, אבל גם אומרים בפירוש שנמחה אם ההתנהלות לא תהיה לרוחנו. חשוב לנו שתהיה פה קבוצה טובה. אחרי שמונה שנים של כישלון הקהל צמא לכל מידע על חיזוק בדרך לחזרה שלנו למרכז הבמה. הקהל של מכבי חיפה רוצה אליפות, וזה כל מה שמעסיק אותו מבוקר עד ערב".
כך, לדוגמה, שחקנים שמועמדים להגיע לכרמל, דוגמת המגן טאלב טוואטחה והקשר אלמוג כהן, קיבלו בימים האחרונים מאות הודעות מאוהדים. כל ידיעה עליהם בכלי התקשורת מציפה גם את המועדון במאות טלפונים, הודעות ותגובות.
כך מוצאים את עצמם חברי ההנהלה עונים לאוהדים, גם אם מדובר בעדכונים על מועמדים שנמצאים על השולחן תקופה ארוכה. "קיבלנו אלפי הודעות על אלמוג כהן", מספר בזק, "אינספור הודעות, החל משאלות אם זה נכון או לא ועד מתי הוא מגיע. זה לא מועדון קטן, אלא עשרות אם לא מאות אלפים שצמאים למידע".
"תביאו רכש, נקנה מינוי"
עד כמה הקהל הירוק יורד לפרטים תעיד הדוגמה הבאה. כרים פריי, שאותו האוהדים הכי רוצים לראות נשאר בקבוצה, שינה את שם המועדון שלו בעמוד האינסטגרם ממכבי חיפה לאיסטנבול בשאקשהיר. סוכניו הודו אתמול בפני "ישראל היום" כי "כרים קיבל כמות גדולה מאוד של הודעות תמיכה מאוהדי מכבי חיפה והוא מודה להם", אך סיפרו באותה הזדמנות שכרגע אין התקדמות במשא ומתן בין הצדדים.
מאז החל קמפיין שיווק המינויים בתחילת השבוע, התגובה הפופולרית ביותר היא "תביאו רכש, נקנה מינוי". אלא שהנתונים מראים עלייה במכירות מנתוני העונה שעברה בימים הראשונים למכירה. בחיפה שחקן רכש שווה טירוף גם במכירות, ובדומה למועדונים באירופה שחקן עם שם גדול מפעיל מייד את המוקד הטלפוני של המועדון, אלא שזה עדיין לא קרה הקיץ.
הצגה של אוהדי מכבי חיפה. "הדלת פתוחה בפני כל אוהד" // צילום: עמי שומן
"לפני שהעלינו את מחירי המינויים דיברנו עם אוהדים והתחשבנו בדעתם", מסביר בזק, "הכסף הזה הולך למועדון ולא לכיס של אף אחד. יענקל'ה שחר מכפיל כל שקל שנכנס, והקהל יודע את זה. הדלת פתוחה בפני כל אוהד. אחד מהם יצא מכאן השבוע ואמר, 'היום אני אוהב את המועדון יותר'. זאת המטרה".
הבאזז והטירוף סביב מכבי חיפה יימשכו כנראה לאורך כל הקיץ. הטירוף הזה שווה עשרות מיליוני שקלים בשנה, שנעים כולם סביב אהדה למועדון הכדורגל המתוקשר ביותר בישראל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו