שני ישראלים הפעילו אתר תיווך ל"דארקנט"

שני ישראלים נעצרו בתום חקירה משותפת של ה-FBI ומשטרת ת"א • חשודים בהפעלת אתר שעוזר לרכוש נשק, סמים, חומרים פדופיליים ועוד • מעצרם הוארך

נשק, סמים וחומרים פדופיליים. מתוך האתר האתר שהפעילו החשודים // סייעו בהשגת נשק, סמים וחומרים פדופיליים. צילום מתוך אתר החשודים

שני חשודים בני 35, מתל אביב ומאשדוד, נעצרו אמש בתום חקירה חוצה יבשות של ה – FBI, בסיוע יחידת הסייבר של ימ"ר תל אביב, בחשד שהפעילו אתר תיווך לדארקנט (הרשת האפלה). במקביל למעצר השניים נערכו מעצרים גם בצרפת, גרמניה, הולנד וברזיל.

 

 

לפני זמן לא רב התקבל דיווח לא שגרתי במשטרת תל אביב. ה - FBI ביקש לעדכן על כך שאתר האינטרנט Deepdotweb"", המפנה לאתרי מסחר ברשת האפלה, מנוהל בעיקר מתל אביב. בחקירה סמויה שנוהלה בחודשים האחרונים באופן סמוי על ידי ה – FBI, בסיוע יחידת הסייבר של משטרת מחוז תל אביב, עלה כי מדובר למעשה בשוק מקוון עבור סמים בלתי חוקיים, נשק, נתונים גנובים ועוד, כששתי מיליון עסקאות כבר נעשו באתר.

 

חוקרי ה- FBI, ביחד עם עמיתיהם מישראל ואירופה, ניסו בחודשים האחרונים לאתר את האנשים שמאחורי האתר. אמש, אחרי שהמאמצים צלחו והחקירה עברה לשלב הגלוי, פשטו חוקרי ובלשי המשטרה, כשצווי חיפוש ומעצר בידיהם, על בתי החשודים. כמו כן, בוצעו חיפושים בחברות אחסון אתרים, ובין השאר נתפס כספומט ביטקוין. החשודים נעצרו והובאו לחקירה במחוז ת"א, והיום כבר האריך בית משפט השלום את מעצרם ב-6 ימים.

 

חקירת העומק העלתה כי האתר של החשודים בעצם שימש כמתווך עבור כל המשתמשים שאינם מעורים בנבכי הדארקנט. הוא הפנה אותם לאתרי מסחר בהם ניתן לרכוש כרטיסי אשראי גנובים, חומרים פדופיליים ועוד. על פי החשד, לאורך השנים בהן האתר פעל בעליו הרוויחו מיליוני דולרים.  

 

באופן כללי, הדארקנט היא רשת פרטית ואנונימית, והגלישה בה מתאפשרת אליה באמצעות תוכנה. בגלל אופייה האנונימי היא מהווה מוקד לפעילות בלתי חוקית, אבל לא כל משתמש ברשת יודע לאן לגשת. כאן בדיוק נכנס האתר של החשודים, שפרסם סקירה של מוכרים פוטנציאל, כולל המלצות קונים. הבעלים של האתר פעלו בשיטת "שיווק שותפים", והרוויחו על כל מכירה שבוצעה דרכם. התשלום הועבר לחשודים בביטקוין.  

 

חקירה ייחודית זו מהווה כמובן הצלחה למשטרה, אבל ההיסטוריה מלמדת אותנו שכאשר רשויות האכיפת סוגרות אתר אחד, לא נותר ואקום לזמן רב ואתר אחר תופס במהירות את מקומו, כאשר לעתים קרובות הוא גדול ומתוחכם יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר