פייסבוק משנה את המיקוד ומקטינה את הזנת החדשות לטובת פעילות קהילתית. מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג חשף אמש בכנס המפתחים השנתי F8 את הליבה החדשה של הרשת החברתית הגדולה בעולם: מסרים מיידיים ואישיים וחברת מסחר אלקטרוני.
"אנו מאמינים שיש קהילה לכל אחד. לכן עבדנו על התפתחות משמעותית כדי להפוך את הקהילות למרכזיות כמו החברים", אמר צוקרברג. החברה תתמקד עתה בשינויים בתוכנות המסרים, מסנג'ר, ווטצאפ ואינסטגרם, ותרחיב את פלטפורמת השידוכים שלה, שפעלה עד כה בשווקים מצומצמים לכל מדינה שבה פייסבוק פועלת.
עוד בנושא:
חדש בוואטסאפ: תוכלו לבחור אם להצטרף לקבוצה
פייסבוק רוצה צנזורה? "נדרשת רגולציה באינטרנט"
540 מיליון משתמשי פייסבוק חשופים
תוכנות המסרים יהפכו לדרך תקשורת של חברות מסחריות עם הלקוחות שלהן, בדומה לתוכנת WeChat הסינית, כולל פעילות מסחרית כמו רכישות ברשת. הן ישמשו גם לקביעת תורים לרופאים, מרפאות, וגם לקביעת פגישות והשתתפות באירועים שונים. כדי להרחיב את מעגל המשתמשים בתוכנות המסרים פייסבוק עובדת על מיזעור משאבי האפליקציה, כך שניתן יהיה להשתמש ברוב התכונות גם באמצעות מכשירים נחותים.
המגמה, לדברי צוקרברג, היא להפוך את האפליקציות לקטנות יותר ומהירות יותר. כדי להגיע לקהלים נוספים תושק בקרוב גם אפליקציית מסנג'ר למחשבי מקינטוש של אפל וחלונות של מיקרוסופט.
"הראינו פעם אחר פעם, שכחברה יש לנו מה שנחוץ כדי להתפתח", אמר צוקרברג. המודל העיסקי ישתנה, ויעבור מפרסום לשירותים. בשנה שעברה הכנסות החברה הגיעו ל-56 מיליארד דולרים, כשרוב ההכנסות מגיעות מפרסומות מכוונות ל-2.7 מיליארד הגולשים המשתמשים בכל חודש במיגוון האפליקציות של החברה.
החברה מאמינה שגידול במספר המשתמשים הוא שיביא להכנסות במקום המודעות, שהיו עיקר ההכנסה עד עתה. היא גם מסתמכת על לקוחות שישתמשו בכלי המסחר האלקטרוני שיושקו בקרוב כמקור נוסף להכנסות.
במקביל מחזקת פייסבוק את הניראות של סרטוני וידאו, כשהיא משפרת את הצגת הסיפורים בווידאו, באמצעות כלים נוספים, שיקלו על הגולשים ליצור תכנים חדשים ולשתף אותם. אחד הכלים החדשים, שעליהם בונה החברה, הוא האפשרות לצפייה קבוצתית משותפת בתכני וידאו באמצעות מסנג'ר, כשכל אחד מהמשתתפים יכול לראות את התגובות של חבריו לסרטון המוצג לכולם יחד, ולנהל צ'ט קבוצתי במקביל.
כבר בחודש שעבר הכניסה פייסבוק אפשרות לידוענים ומובילי דעה לתייג מוצרים ברשומות שלהם, כך שמעריצים יוכלו לרכוש אותם מיידית בהקלקה אחת. פייסבוק גם מתכננת להרחיב את שוק המכירות, ותאפשר לבצע העברות כספים, או לארגן משלוחים של סחורות שיירכשו באמצעות הפלטפורמה.