חודש שני ברציפות: סל המוצרים הבסיסי ברשתות הוזל

הסל הוזל ל-953 שקלים לעומת 963 - 1.7% בסה"כ • פער של 26% בעלות סל המוצרים בין הרשת הזולה ביותר ליקרה ביותר • בשופרסל נרשמה ירידת המחירים המשמעותית ביותר

ירידה קלה במחירי המוצרים // צילום: עם ריבקין פנטון

רשתות השיווק מורידות מחירים, כך עולה מנתוני סל המוצרים הבסיסי לחודש פברואר.

סל המוצרים הבסיסי גובש על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד הכלכלה והתעשייה, והושק בדצמבר 2018 במטרה לאפשר תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק.

בקרוב יושק גם יישומון - ובו יוכלו הצרכנים לראות את הרשתות הקרובות לביתם ואת מחיר הסל בכל רשת.

מהשוואת סל המוצרים עולה כי עלות הסל הממוצעת ברשתות המזון עמדה בחודש פברואר 2019 על 953 שקלים, זאת לעומת חודש ינואר שבו עלות הסל הממוצעת עמדה על 963 שקלים. בחודש דצמבר עלות הסל עמדה על 970 שקלים. מדובר בירידה של 1.7% בעלות הסל בתוך חודשיים. 

בד בבד, נמצא פער של 26% בין עלות הסל ברשת הזולה ביותר לבין הרשת היקרה ביותר - פער של 226 שקלים בין הסלים. הסל הזול ביותר לחודש פברואר היה של רשת ויקטורי ועמד על 854 שקלים, סל זה ירד ב־5% לעומת חודש ינואר. בכך זוכה רשת ויקטורי בתואר הרשת הזולה ביותר, ומחליפה את מקומה של רשת רמי לוי. במקום השני נמצא הסל של מחסני השוק עם 876 שקלים, ובמקום השלישי רמי לוי עם 884 שקלים. 

פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ברשתות ה"דיסקאונט" עמד על יותר מ־15%, שהם 131 שקלים. הרשת הזולה ביותר בתחום היא כאמור ויקטורי והיקרה ביותר היא חצי חינם, שהסל שלה עמד על 985 שקלים. עוד עולה מהנתונים כי רשת שופרסל שלי הורידה מחירים בצורה החדה ביותר. ירידה של 7.3% מ־1,050 שקלים ל־978 שקלים.

היקרה ביותר: מגה בעיר

מגה בעיר נותרה הרשת היקרה ביותר. עלות הסל הגבוהה ביותר לחודש פברואר התגלתה ברשת מגה בעיר - 1,080 שקלים. אחריה ממוקמת רשת סטופמרקט עם עלות סל בגובה 1,003 שקלים, ובמקום השלישי ממוקמת רשת פרש מרקט עם עלות סל של 995 שקלים. 

סל המוצרים כולל 68 מוצרים בקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. על מנת שתתאפשר השוואה של סל מוצרים אחיד נבחרו מוצרים ספציפיים במתודולוגיה סדורה.

רשתות המזון שנכללו בהשוואה הן הרשתות המוגדרות "קמעונאי גדול" לפי חוק המזון ושיעור מוצרי הסל הנמכרים בהן גדול מ־80%. 

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן הסביר כי "ההשוואה החודשית שיזמנו עם הלמ"ס מחייבת את הרשתות להתחרות על סל המוצרים ולהוריד מחירים. אנחנו בהחלט שבעי רצון שכבר בחודש הראשון יש ירידה של כמעט 2%".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר