פייסבוק נלחמת בפייק ניוז לקראת הבחירות בישראל: בכנס שנערך היום (שלישי) במשרדי פייסבוק בתל אביב הציגה הרשת החברתית את הכלים החדשים שלה, שפותחו במטרה להילחם במידע שקרי ובניסיונות ההשפעה החיצוניים על מערכת הבחירות בישראל.
הכלים החדשים, שיופעלו כבר בחודש הקרוב, ידרשו ממפרסמי מידע פוליטי לאמת את פרטיהם האישיים באמצעות תעודה מזהה (דרכון, רישיון או תעודת זהות) במטרה לאתר "שחקנים רעים" לדבריהם - חשבונות פייסבוק שכל מטרתם היא להטות את תוצאות הבחירות בישראל.
בפייסבוק מבהירים כי ישנה הצלחה של 99% בהשבתת חשבונות פיקטיביים שנועדו להטות או להתערב בצורה מלאכותית במערכת הבחירות. בחברה גייסו דוברי עברית והתאימו מערכות שפותחו במערכות הבחירות בארה"ב, בבריטניה ובמדינות נוספות.
שון אוואנס, ראש תחום פוליטיקה וממשל באירופה, המזרח התיכון ואפריקה בפייסבוק ציין: "שינינו את האלגוריתם כי חשבונות מזויפים רבים מנסים לגרום למעורבות גבוהה של המשתמש ומבקשים לשתף ולהגיב לפוסטים שלהם, וכך בעצם גורמים לשיח סביב המסר שהם מנסים להפיץ. ישנה התערבות מסיבית מצד גורמים מחוץ לישראל ואפשר להגיד בצורה ברורה - היו ניסיונות התערבות גם מאיראן".
מלבד הדרישה לספק תעודה מזהה, מפרסמי מודעות פוליטיות לקראת הבחירות יהיו חייבים להתגורר בישראל. פייסבוק תציג פרטים על מממן המודעה ותפעיל כלים נוספים במטרה למזער עד כמה שאפשר את המידע השקרי שמופץ ברשת במטרה להטות את תוצאות הבחירות שייערכו בישראל ב-9 באפריל.
"נעשו לא מעט ניסיונות"
במהלך ההרצאה הבוקר הבהיר שון אוואנס כי מלבד הניסיונות האיראניים, נעשו לא מעט ניסיונות להשפיע על מערכת הבחירות בישראל ממדינות שונות ברחבי העולם. מי שינהל עמוד פוליטי יחוייב לקשר את הפרופיל שלו עם פרטים מזהים לחשבון שהוא מנהל. מודעות פוליטיות הן מודעות שמתייחסות למפלגה או מועמד באופן ישיר.
עוד התייחס אוואנס לימים הקריטים שלפני הבחירות: "בימים שלפני אנחנו משקיעים מאמצים מוגברים כי ישנם ניסיונות מואצים להשפיע על התוצאות. גייסנו עשרות צוותים ברחבי העולם במטרה להתגבר על התופעה ואנחנו מצליחים לעשות את זה. נפעל נגד פרסומות בתשלום עם מטרות זדוניות ונפעל נגד קבוצות ופעילים שמפיצים מידע אורגני. הכל כדי לשמור על מערכת הבחירות נקייה מהשפעות חיצוניות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו