סקר TGI: "ישראל היום" ממשיך להוביל

לפי נתוני הסקר שבודק את החשיפה לכלי התקשורת בישראל, "ישראל היום" הוא העיתון הנקרא בישראל • מוביל על "ידיעות אחרונות" בימי חול ובסופי שבוע

שיעור החשיפה ל"ישראל היום" עומד על 29% לעומת "ידיעות אחרונות" עם 25%

"ישראל היום" - העיתון הנקרא ביותר בישראל: נתוני סקר TGI שפורסמו הבוקר (חמישי) מעלים כי "ישראל היום" ממשיך להוביל על "ידיעות אחרונות" בשיעור החשיפה בימי חול ובסופי שבוע.

על פי הסקר, שבודק את החשיפה לכלי תקשורת בישראל, גם בשנת 2018 "ישראל היום" היה המוביל בשיעור הקריאה: בעוד שבשנה החולפת שיעור החשיפה ל"ישראל היום" עמד על 29%, הנתון המקביל ב"ידיעות אחרונות" עמד על 25.7% בלבד (פער מובהק סטטיסטית).

גם בראייה חצי שנתית, בין החודשים יולי-דצמבר 2018, "ישראל היום" ממשיך להוביל את שיעור הקריאה בעיתוני יום חול עם חשיפה ממוצעת של 28.2%, לעומת 24.1% ב"ידיעות אחרונות" (גם פער זה מובהק סטטיסטית). מבין העיתונים היומיים האחרים, "גלובס" ו"הארץ" עם 4%, מובילים על "מעריב הבוקר", שעומד על 3.3%.

ניתוח הנתונים לגבי סוף השבוע מעלה כי גם בתחום זה "ישראל היום" הוא העיתון המוביל, עם חשיפה ממוצעת שנתית של 30.2%, לעומת 29.6% ב"ידיעות אחרונות". בחודשים יולי-דצמבר 2018 "ישראל היום" רושם חשיפה ממוצעת של 28.2% לעומת "ידיעות אחרונות", שירד ל-27.8% (פערים אלו בין העיתונים אינם מובהקים סטטיסטית). את שאר עיתוני סוף השבוע מובילים "בשבע" הדתי עם 6.1% ואחריו "מעריב סופהשבוע" עם 5.1%, "הארץ" עם 4.7%, "מקור ראשון" עם 3.6% וגלובס יום ה' עם 2.9%.

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

בניתוח המגמה של סך קריאת העיתונים בשלוש השנים האחרונות ניכרת המשך מגמת הירידה. בעוד שבינואר-יולי 2016 נקראו עיתוני יום חול בשיעור של 57.7%, במחצית השנייה של 2018 הנתונים עמדו על 41.6%. בסופי שבוע נצפתה תמונה דומה: שיעור הקריאה ירד מ-58.9% במחצית הראשונה של 2016 לעומת 46.4% בין יולי לבין דצמבר השנה.

ירידה גם בהאזנה לרדיו

גם בשיעורי ההאזנה לרדיו נרשמה ירידה בשנים האחרונות, אם כי מתונה יותר: מ-67.4% במחצית השנייה של 2016 לעומת 66% במחצית השנייה של 2018. על פי סקר TGI, בראייה שנתית, תחנות "כאן" ירדו מ-37.4% (ינואר-דצמבר 2017) ל-35.6% (ינואר-דצמבר 2018), תחנות גל"צ ירדו מ-44.1% ל-42.6% ותחנות שפ"א נשארו ללא כמעט שינוי כאשר בינואר-דצמבר 2017 שיעור ההאזנה עמד על 31.8% ובינואר-דצמבר 2018 שיעור ההאזנה עומד על 31.6%. כל השינויים אינם מובהקים סטטיסטית.

סקר TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה. מאגר הנשאלים מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.4 מיליון נפש.

Read this article in English

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר