אם קיבלתם אתמול הודעה משופרסל שזכיתם בכמה שקלים, אתם לא לבד. אם זה שעשע אתכם, אתם ממש ממש לא לבד.
לשון ההודעה שנשלחה היתה: "במסגרת הסדר פשרה בתביעה ייצוגית 517410916 , שופרסל מעניקה לך פיצוי כספי בסכום של 4 שקלים המוענק לך באופן אוטומטי לכרטיס חבר המועדון למימוש ברכישה בשופרסל עד 20.5.19".
צילום מתוך פייסבוק
כדי להבהיר לכם במה מדובר, נספר שרשת שופרסל שלחה אתמול הודעות טקסט ללקוחותיה המתייחסת לפיצוי בהתאם להסדר פשרה במסגרת תביעה ייצוגית. מדובר בהסדר פשרה שאושר בחודש דצמבר האחרון בתביעה ייצוגית משנת 2016 אשר התייחס לאי סימון מחירי סיגריות. בהסדר הפשרה נקבע כי חברי מועדון לקןחות "שופרסל" שרכשו אריזות סיגריות בשנתיים האחרונות יקבלו הנחה למימוש בכרטיס המועדון ברכישה בשופרסל בהתאמה למספר האריזות שנרכשו על ידם. מדובר בתביעה ייצוגית שהוגשה על ידי יהודה פלוטקין על ידי עו"ד אורלי בן עמי.
בהסדר הזה, הצרכנים מקבלים כעת פיצוי של 4 שקלים, 7 שקלים ו 10 ש'קלים בהתאם למספר החבילות שרכשו.
במסגרת תביעה זו טען התובע ששם לב לכך שמחיר הסיגריות אינו מסומן בסניף שבו נהג לקנות. הוא שלח צלמת לסניפים רבים של שופרסל כדי לבדוק אם מדובר במדיניות או במקרה בודד. הצלמת תיעדה ב-15 סניפים אי סימון מחירים.
התובע טען נגרם לו נזק ממוני שהוערך כהפסד שנגרם לו כיוון שעקב התנהלותה המכוונת של החברה רכש מוצר יקר יותר מאשר של המתחרים, לאחר שלא התאפשר לו לבדוק את מחירו המוחלט והיחסי.
בתביעה ציין כי ההפרש בין מחיר הסיגריות אצל החברה לבין מתחריה הוא 0.5 שקלים כשלנזק זה יש להוסיף את הנזק הלא ממוני שנגרם לו עקב הסתרת מידע מהותי ביחס לעלות המוצר. פגיעה זו בזכותו הוערכה בסך של 5 שקלים. משכך טען כי לו ולשאר חברי הקבוצה נגרם נזק ממוני של 0.5 שקלים ונזק לא ממוני של 5 שקלים לכל חפיסה כפול מספר החפיסות שנמכרו על ידי החברה. סכום התביעה עמד אז על 3 מיליון שקלים.
לאחר קבלת ההודעה רבים צילמו את המסך והעלו לרשתות החברתיות. חלק רשמו שכעת הם מרגישים עשירים, חלק הוסיפו שהם בדיוק עשו משלוח ב-500 שקלים אבל תודה על 7 השקלים. אין ספק שההודעה הצחיקה חלק מצרכני שופרסל.
משופרסל לא נמסרה תגובה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו