פתחו את הארנקים: רשת איקאה פותחת את השנה האזרחית עם "איקאה סייל", שיתקיים בין התאריכים 9 בינואר עד 27 בינואר. הסייל יתקיים בכל ארבע חנויות הרשת ויכלול אלפי פריטים מכלל מחלקות החנות שיציעו הנחות ב-70-20% הנחה, לצד הנחות על מנות נבחרות במסעדות החנות.
כך לדוגמה, מחיר ספה תלת-מושבית יעמוד בסייל על 1,750 שקלים במקום 2,495 שקלים, מחיר כורסה - 795 שקלים במקום 995 שקלים, מחיר שולחן צד - 39 שקלים במקום 59 שקלים, מחיר ציפת יחיד - 49 שקלים במקום 95 שקלים, מחיר מסגרת מיטה - 645 שקלים במקום 895 שקלים, מחיר כרית נוי צבעונית - 15 שקלים במקום 29 שקלים, מחיר צעצועי פרווה חיות - 12 שקלים במקום 29 שקלים.
כאמור, גם המסעדות יציעו הנחות על מנות נבחרות. מרק בקערה יעלה 5 שקלים במקום 10 שקלים, מחיר סלט איקאה יעמוד על 17 שקלים במקום 21 שקלים, מנת כדורי עוף הכוללת 10 כדורים תעמוד על 23 שקלים במקום 29 שקלים, מחיר מוזלי יעמוד על 7 שקלים במקום 9 שקלים, מחיר פאי תפוחים טבעוני יעמוד על 9 שקלים במקום 12 שקלים.
נזכיר כי איקאה השיקה את הקטלוג החדש לשנת 2019 תחת הקונספט: "Celebrating different needs - אנשים שונים, צרכים שונים, בתים שונים". הקטלוג החדש מבוסס על שבעה בתים, ובכל בית מוצג סיפור חיים שונה, אבל כולם מתחילים מאותה נקודה: לכל סיטואציית חיים יש צרכים שונים המתחילים בבית.
מחיר ספה תלת-מושבית יעמוד בסייל על 1,750 שקלים במקום 2,495 שקלים // צילום: איקאה
הקטלוג מוביל את הקונספט ל"יצירת חיים טובים יותר לאנשים רבים ככל האפשר", כפי שהוא מוגדר ברשת השוודית, ומאפשר לכולם לקבל השראה ורעיונות לעיצוב הבית בהתאם לסיטואציית החיים שבה הם נמצאים.
בעת ההשקה אמר שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה כי "המחירים השנה ירדו בממוצע ב-2%. זה הישג גדול בשבילנו, בהתחשב במה שקורה בשווקים ובענפים השונים. לא הצלחנו להוריד את כל המחירים בקטלוג. כ-1,200 מוצרים הוזלו, כ-300 התייקרו וכל היתר לא השתנו. זו מלחמה גדולה להשאיר את אותם מחירים, האתגר השני היה להוריד אותם".
מחיר מסגרת מיטה: 645 שקלים במקום 895 שקלים // צילום: איקאה
לגבי הפערים בין המחירים בארץ לבין מחירי איקאה בעולם, אמר קובלנץ: "אנחנו עושים המון מאמצים וכל הזמן דואגים שהמחירים בישראל ירדו. אם נבודד את המדדים השונים, אנחנו ירדנו ב-40 אחוז במחיר הריאלי. יש מדינות באירופה שאנחנו יקרים מהן ויש מדינות בסביבתנו שאנחנו זולים מהן. אנחנו מובילים את השוק הישראלי להוריד מחירים".
בתקופת הסייל האחרונה שנערכה בחודש יולי ביקרו כ-660,000 מבקרים בחנויות השונות של המותג בישראל. בתקופה זו החברה התמודדה עם תקלה טכנית בקופות ובעיה באספקת ההובלות וההרכבות של הרהיטים.
גם המסעדות יציעו הנחות על מנות נבחרות // צילום: איקאה
קובלנץ הסביר כי "הייתה לנו בעיה במשלוחים וטיפלנו בה. אנחנו מתנצלים בפני הלקוחות שחוו את החוויה הזו. אנחנו הפקנו לקחים ומקווים שזה לא יקרה שוב. כמות ההובלות גדלה וקיבלנו אחריות לזה. אנחנו משקיעים הרבה מאוד כדי שזה לא יקרה שוב".
"ארבע חנויות הרשת תוגברו, הן בהוספת קופות עצמאיות והן מבחינה לוגיסטית והערכות צוותי השירות בחנויות ובמוקד הטלפוני. השנה ניתן למצוא תמהיל רחב של מוצרים המכילים מוצרי ריהוט ואביזרים ממגוון מחלקות, עם הנחות בטווח של 70-20 אחוז, כך שכל אחד יוכל למצוא מענה לצרכיו", הוסיף קובלנץ.
אבי בר, סמנכ"ל מגוון ומכירות הוסיף כי "סייל החורף יכלול מעל 2,000 מוצרים מכלל מחלקות החנות. השנה יבלטו מחלקות מיטות ומזרנים, ריהוט ואביזרים לאמבט, תאורה ומחלקת הדקורציה שלנו. עיתוי הסייל נקבע למועד זה, כך שנוכל להיערך לקליטת אלפי מוצרים חדשים לקראת פסח והאביב. ניהנה השנה גם מקולקציות תחומות זמן ושיתופי פעולה עם מעצבים מובילים מהעולם".
את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו