שנת 2018 בקולנוע קבעה שיא הכנסות של כ־41.7 מיליארד דולר בקופות ברחבי העולם. כך עולה מנתוני סיכום השנה שפרסמה חברת ComScore האמריקנית, שמודדת ומנתחת נתוני מדיה. מדובר בעלייה של 2.7 אחוזים לעומת 2017, שהסתיימה עם הכנסות של 40.6 מיליארד דולר בקופות ברחבי העולם.
בארה"ב ההכנסות בקופות ב־2018 הסתכמו ב־11.9 מיליארד דולר - עלייה של שבעה אחוזים ביחס לשנה שעברה (אז ההכנסות הסתכמו ב־11.1 מיליארד דולר). ההכנסות ברחבי העולם למעט ארה"ב ב־2018 הסתכמו ב־29.8 מיליארד דולר - עלייה של אחוז אחד בלבד ביחס לשנה שעברה (אז ההכנסות עמדו על 29.5 מיליארד דולר). על פי הנתונים, זו אחת הפעמים הבודדות שבהן הזינוק בהכנסות בארה"ב עקף את המגמה ביתר חלקי העולם.
המנצחים הגדולים של 2018 הם, כצפוי, אולפני דיסני, עם הכנסות שחצו את רף השבעה מיליארד דולר (27 אחוז מההכנסות בעולם). שני הסרטים הרווחיים של השנה הם מזרוע מארוול שבבעלות דיסני: "הנוקמים: מלחמת האינסוף" עם הכנסות של קצת יותר משני מיליארד דולר ברחבי העולם (הסרט הרביעי הכי רווחי בהיסטוריה), ו"הפנתר השחור", עם הכנסות של 1.34 מיליארד דולר ברחבי העולם.
"הפנתר השחור"
כשמסתכלים על הנתונים בארה"ב לבד, שני הסרטים דווקא מתחלפים במקומות שלהם בצמרת: "הפנתר השחור" מוביל עם הכנסות של 700 מיליון דולר, ואילו הפרק השלישי בעלילות הנוקמים עם הכנסות של 678 מיליון דולר. אגב, הנוקמים ישובו בעוד ארבעה חודשים לסרט רביעי בסדרה.
בדירוג האמריקני דיסני נמצאת גם במקום השלישי עם הסרט "משפחת סופר־על 2" של אולפני פיקסאר, שהכניס 608 מיליון דולר ברחבי ארה"ב. בדירוג העולמי, "משפחת סופר־על 2" הגיע למקום הרביעי עם הכנסות של 1.23 מיליארד דולר ברחבי העולם. לפניו, במקום השלישי, ממוקם "עולם היורה: נפילת הממלכה" עם הכנסות של 1.3 מיליארד דולר ברחבי העולם.
בין הסרטים הרווחיים ביותר ברשימת ההכנסות בעולם נמצאים גם "ונום" עם 866 מיליון דולר, ו"משימה בלתי אפשרית: התרסקות" עם 791 מיליון דולר. "אקווה מן", שעלה לאקרנים לפני שבועיים, הכניס עד כה 700 מיליון דולר ועתיד להתברג במקום גבוה.
בין ההפתעות הקופתיות ניתן למנות את סרט האימה "מקום שקט", שהכניס 340 מיליון דולר כנגד תקציב של כ־20 מיליון דולר, ו"כוכב נולד" עם ליידי גאגא ובראדלי קופר, שהכניס 382 מיליון דולר כנגד תקציב של 36 מיליון דולר.
נתוני ההכנסות בארה"ב מעלים כי 64 אחוז מהצופים הם בגיל 18־44. זהו הפלח החשוב ביותר עבור מפרסמים ובעלי אולמות קולנוע, וזהו נתון מעודד עבור בעלי בתי הקולנוע, שחוששים לאבד קהל לטובת פלטפורמות כמו נטפליקס ומתחרותיה.
שלא במקרה, בסוף השבוע פרסמה נטפליקס בטוויטר כי המותחן הפסיכולוגי החדש "קופסת הציפורים", בכיכובה של סנדרה בולוק, זכה לחשיפה של יותר מ־45 מיליון מנויים. הנתון פורסם באופן לא רשמי, מבלי לפרט כמה צופים צפו בסרט בפועל - צעד די חריג לגוף כמו נטפליקס, שמקפיד לשמור על עמימות בכל הנוגע לנתוני הצפייה. הסרט עצמו זכה לבאזז גדול ברשת בימים האחרונים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו