בקרוב: מוניות אוטונומיות בקליפורניה

גורמי הפיקוח של מדינת קליפורניה אישרו להזנק Zoox להפעיל שירות היסעים של מכוניות אוטונומיות - עדיין עם נהג משגיח שיישב מאחורי ההגה • השקה מסחרית מלאה צפויה ב-2020

המכוניות האוטונומיות של זוקס ברחוב לומברד המפורסם בסן פרנסיסקו // עצמאיות בקליפורניה. המכוניות האוטונומיות של זוקס ברחוב לומברד המפורסם בסן פרנסיסקו // צילום: Zoox

ההזנק של המכוניות האוטונומיות זוקס (Zoox), היא החברה הראשונה לקבל אישור מגורמי הרגולוציה בקליפורניה להפעיל שירות היסעים אוטונומי לציבור, כך הודיעה הוועדה לתשתיות ציבוריות של המדינה.

על פי הוועד המפקחת, Zoox היא החברה הראשונה שהמכוניות האוטונומיות שלה קיבלו אישור להסיע אנשים מהציבור הרחב, כחלק מתוכנית ניסויית בתחום. ועדיין זהו צעד גדול קדימה. 

“זוהי בהחלט אבן דרך בהתקדמות להשקה מסחרית, שאנחנו מקווים שתקרה לקראת סוף 2020", אמר ברט קאופמן מנהל יחסי תאגיד וממשל בזוקס. 

ועדיין, מכוניות אוטונומיות לא יצאו לרחובות בלי השגחה אנושית. גורמי הרגולציה דורשים כי נהג גיבוי אנושי יישאר בכיסא הנהג להתערבות במקרה הצורך. כרגע גם זוקס לא רשאית לגבות כסף מנוסעים, כך שהמודל העסקי של החברה עדיין עלום. 

עוד בנושא:

זוקס היא אחת מ-62 חברות עם הרשאה להפעלת מכוניות אוטונומיות לפי נתוני מחלקת התחבורה של מדינת קליפורניה, למרות שרובן פועלים בצילה של Waymo מייסודה של גוגל שהחלה לעבוד על הטכנולוגיה לפני כעשור. 

באוקטובר Waymo הפכה להיות החברה הראשונה לקבל היתר ממדינת קליפורניה לבחון כלי רכב אוטונומיים ללא השגחת נהג, ואף הגישה בקשה דומה ל-Zoox להיתר להסעת נוסעים. מטעם הוועדה נמסר כי הבקשה נבחנת. 

עד לאחרונה פעלה החברה תחת מעטה חשאיות, ובשבוע שעבר, פרסמה Zoox את הערכת הבטיחות הראשונה שלה, בספקה פרטים על החיישנים, החומרה והליכי המבחן שלה. באוגוסט נקלעה החברה למשבר, כאשר המנכ"ל והמייסד השותף שלהם טים קנטלי קליי, פוטר בידי חבר המנהלים. נכון להיום ממלא מקומו הוא אחד מחברי הדירקטוריון. 

עוד חדשות בערוץ הטלגרם האוטונומי שלנו

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר