"המדינה לא נערכה כנדרש לחשמול הרכבת"

"רכבת ישראל נערכה עם מהנדסים אזרחיים, במקום עם מהנדסי חשמל" הסביר אמיל קויפמן, יו"ר התאגדות מהנדסי החשמל • חוסר באלפי מהנדסים מורשים

אמיל קויפמן // צילום: יניב כהן

"כל מהנדס חשמל מתחיל יודע שלהקמת תשתית לחשמול הרכבת נדרשת לפחות שנה. אלא שרכבת ישראל נערכה עם מהנדסים אזרחיים, במקום עם מהנדסי חשמל". כך אמר אתמול אמיל קויפמן, יו"ר התאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה בישראל, בכנס ה־19 של ההתאגדות, המתקיים בימים אלה באילת. 

הכנס נפתח בדיון על המחסור החמור במהנדסי חשמל מורשים, לנוכח הצורך במהנדסים לרכבת ולפריסת תשתית טעינה לרכב חשמלי. "המדינה לא נערכה כנדרש לחשמול הרכבת. אנחנו חוזרים על כשל ההיערכות לקליטת רכבים חשמליים. זה פרויקט לאומי שכעת האחריות לו מבוזרת בין תשעה משרדי ממשלה", הוסיף קויפמן.

בפתח הכנס הוצגו הנתונים שלפיהם החוק בארץ דורש לפחות 6,000 מהנדסים בעלי רישיונות ספציפיים, אך מהרישומים של ההתאגדות ידוע שרשומים רק 2,300 מהנדסים כאלה. ד"ר אסף אילת, יו"ר רשות החשמל, אמר ש"בעתיד הצרכן יוכל לבחור את יצרן החשמל".

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, אמר כי "העובדים מחויבים לרפורמה ולסיכומים עם המדינה". מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, אמר כי "היעד של 17% אנרגיות מתחדשות בשנת 2030 הוא נמוך".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר