אמזון הודיעה כי תציע משלוחים חינם, ללא צורך במינימום רכישה לראשונה בעונת החגים הקרובה בארצות הברית. בכך מחממת החברה את התחרות מול וולמארט ויריבות אחרות בעונת הקניות החזקה בשנה.
המבצע, שיהיה תקף בארצות הברית בלבד החל ממחר (5 בנובמבר), מבטל את מינימום הרכישה של 25 דולר הנדרשים ללקוחות שאינם חברים בתוכנית פריים כדי לקבל את הטבת המשלוח חינם. המבצע יימשך עד הנקודה שבה אמזון לא יכולה להבטיח יותר משלוח בזמן לחג המולד, באופן רגיל, 5-8 ימי עסקים.
המבצע יסייע לענקית הקמעונאות להמשיך את הגידול היציב שלה במכירות. מניותיה של אמזון ספגו מכה בחודש שעבר, לאחר שתחזיות הצמיחה שלה כללו האטה. הרבעון הנוכחי בשנה, הוא בדרך כלל הרבעון הכי חזק של אמזון בשנה. החברה צמצמה במאי את מינימום ההזמנה הקבוע שלה מ-35 ל-25 דולר.
החדשות מהיום אמורות להפעיל לחץ על וולמארט וטארגט, שבשנים האחרונות כרסמו בהובלה של אמזון, עם הצעות משלוח תוך יומיים משלהן. טארגט מצדה ביטלה את הצורך במינימום הזמנות עד ה-22 בדצמבר.
כמחצית מבתי האב בארצות הברית מחזיקים במנוי פריים, על פי הערכות אנליסטים, תוכנית פריים הייתה ועודנה אבן בסיס בעסקיה של אמזון, כי בעלי המנוי קונים יותר מקמעונאית הרשת ,בשעה שהם משלמים 119 דולר עבור המנוי – ההטבות של פריים כוללות משלוח באותו יום בארצות הברית, ושירות הזרמת וידאו.
אמזון כעת מחזרת אחרי לקוחות שאינם בתוכנית, בשאיפה להרחיב את המותג וההיצע שלה כאמצעי בידול: אצל אמזון, השילוח החינמי רלוונטי למאות מיליוני מוצרים, לעומת מאות אלפים בטארגט. ברם, טארגט מבטיחה משלוח מהיר יותר.
לפי הנתונים שהגישה אמזון לבורסה, עלויות השילוח שלה הכפילו את עצמן מ-2015 עד 2017, בהגיען לשווי של 21.7 מיליארד דולר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו