האם "רפסודיה בוהמית" נכתב על יציאה מהארון?

למעלה מארבעים שנה הוא נחשב לאחד מלהיטי הרוק האהובים והמצליחים בכל הזמנים, אך רבים תהו מה התכוון סולן הלהקה להגיד באמצעותו • כעת, עם יציאת הסרט החדש המספר את סיפור להקת קווין, שבה ועולה הסברה כי השיר היה למעשה היציאה מהארון של פרדי מרקורי בפני אמו

צילום: getty images // פרדי מרקורי

מאז יצא לפני למעלה מארבעה עשורים בשנת 1975, "רפסודיה בוהמית" עדיין מככב בראש רשימות השירים הטובים בכל הזמנים, לאחר שמכר מעל שני מיליון עותקים בבריטניה לבדה והושמע מאות מיליוני פעמים בכל רחבי העולם.

למרות הצלחת השיר, סולנה הצבעוני של הלהקה פרדי מרקורי התעקש לא לחשוף את הסיפור האמיתי מאחורי מילות השיר, כשהוא וחברי להקתו שמרו על מסתורין לאורך השנים והסכימו רק לומר כי מדובר בשיר על "מערכות יחסים". עם יציאת הסרט החדש המספר את סיפור להקת קווין, שבה ועולה הסברה כי השיר היה למעשה היציאה מהארון של פרדי מרקורי בפני אמו.

רבים הניחו לאורך השנים כי השיר היה בעצם דרכו של מרקורי לחשוף את נטייתו המינית מבלי להצהיר עליה במפורש, אך הדבר מעולם לא קיבל משנה תוקף רשמי.

התמלילן סיר טים רייס, שהכיר את מרקורי היטב, מסכים עם התיאוריה לפיה היה זה שיר היציאה מהארון של מרקורי. "זה די ברור לי שזה היה שיר היציאה מהארון של פרדי. דיברתי עם רוג'ר טיילור (מתופף הלהקה. ע.ח), על זה וברור שיש שם הודאה מצד פרדי שהוא גיי", סיפר בראיון לדיילי מייל.

רייס מחזק את טענתו עם אחת השורות המפורסמות בשיר: "Mama, Just killed A Man", מדבר על כך שהוא בעצם הרג את פרדי הישן, כלומר - את הישות הקודמת שלו", הוא מסביר. "הוא מדבר על כך שהוא הצמיד אקדח לראשו וירה בעצמו. הרג את הסטרייט שבו. הוא הרג את האדם שניסה להיות ועכשיו הוא מנסה לחיות עם פרדי החדש, מי שהוא באמת".


הרג את הסטרייט שבו. פרדי מרקורי // צילום: AFP

"הצללית של האדם שהוא שר עליה", המשיך והסביר רייס, "היא פרדי הקודם שעדיין רודף אותו על מה שעשה ועל מי שהוא עכשיו. בכל פעם שאני שומע את השיר, אני חושב עליו מנסה לנער מעצמו את פרדי הישן ולאמץ את החדש. האם הוא הצליח? אני חושב שהוא היה בתהליך שהצליח לו לא רע".

מי שעוד מחזקת את התיאוריה, היא לזלי אן ג'ונס, שהייתה הביוגרפית של מרקורי והראשונה להעלות את הסברה הזו כבר בשנת 1986. לדבריה, המאהב של מרקורי, ג'ים האטון, אישר באוזניה את התיאוריה עם מותו של מרקורי בשנת 1991 בגיל 45 בלבד, מסיבוך של מחלת האיידס.

"הוא אמר לי: את צודקת", היא מספרת. "פרדי לעולם לא היה מודה בכך באופן פומבי בגלל שהוא היה צריך להמשיך ולתחזק את מצג השווא של ישותו הסטרייטית עבור משפחתו. השיר היה ההודאה שלו. איך החיים שלו היו יכולים להיות שונים וכמה מאושר יותר היה יכול להיות אם היה יכול להיות עצמו... העולם קיבל יצירת מופת של דמיון. היא הייתה כל כך מורכבת ועם כל כך הרבה שכבות מחד, אבל עם מסר פשוט מאידך".

 • הצצה מרהיבה ליחידות צה"ל המובחרות

 • בון ג'ובי נגד קרדשיאן: "כוכבת פורנו"

 • העסקים החדשים של עומר אדם

 • ג'יג'י חדיד פתאום בעד ישראל?

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר