סכנה ברחובות תל אביב: "הדקל הננסי הורג כלבים"

פירותיו של העץ הנאה והרעיל פוגעים בכלבים בתל אביב • תושב העיר: "הכלב שלי מת לאחר שסבל מאוד" • העירייה: "לא כורתים עצים קיימים"

דקלים ננסיים בתל אביב // צילום: יהושע יוסף

את הדקל הננסי אין אחד שלא מכיר בתל אביב. מדובר בצמח נוי שמפוזר בעיקר בפארקים ציבוריים. אולם, החלק הפחות יפה מגלה שפירותיו רעילים ומסוכנים לבעלי חיים ולבני אדם. 

מבדיקת "ישראל היום" עולה כי על אף שמחצית הכלבים שטעמו מפירותיו מתו, וקיימת סכנה לבני אדם, בעיריית ת"א מתעקשים שלא לכרות אותו. 

"הכלב שלי מת בגלל הדקל הננסי, אחרי כמה ימים שסבל מאוד", סיפר ל"ישראל היום" יונתן הוכמן (32), תושב ת"א. לדברי הוכמן, שאיבד את כלבו בן ה־3 שענה לשם בנדיט, "הייתי מודע לכך שהצמח מסוכן ותמיד התרחקתי עם הכלב מהאזורים של הצמח". 

הפרי המסוכן // צילום: יהושע יוסף

גם הכלב של רינה, פנסיונרית ממרכז ת"א, נפגע. "הכלב הגיע למצב קיצוני של תנועות בלתי רצוניות וריור רציני. למזלנו, הוא יצא מזה", סיפרה. רון שור (36), תושב העיר, אמר כי "הופתעתי לגלות שלמרות שהצמח רעיל לבעלי החיים וגם לבני אדם - עיריית תל אביב מפזרת אותו ברחבי העיר. זהו מחדל". 

"מת בגלל הדקל הננסי, אחרי כמה ימים שסבל מאוד". הכלב בנדיט 

ד"ר רפי קישון, מהמרפאה הווטרינרית הרב־תחומית ברמת אביב, הסביר כי "דקל הציקס מכיל אלקלואידים, שזו קבוצה של תרכובות אורגניות, שהן רעילות לחיות ולבני אדם".

מעיריית ת"א נמסר בתגובה כי "בחודשים האחרונים לא התקבלו בעירייה פניות או תלונות בנושא. בכל מקרה, נציין כי העירייה הפסיקה בשנים האחרונות לשתול את העץ המדובר. עצים קיימים לא נכרתים או נעקרים". 

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר