סלקום מעלה מחירים: "הסיבה - המצב העגום של השוק"

חברת הסלולר הודיעה על העלאת מחירים ב־10 שקלים בממוצע לחבילה • בעקבות העלייה, מניות הסלולר זינקו • סלקום עלתה ב־4.9% ופרטנר ב־3.2%

צפויות עליות מחירים בחברות נוספות // צילום: יהושע יוסף // צפויות עליות מחירים בחברות נוספות // צילום: יהושע יוסף

סלקום הודיעה שבתום שורת מחקרים בקרב מגוון רחב של לקוחות החליטה להעלות מחירים ב־10 שקלים בממוצע לחבילה החל מחודש נובמבר.

על בסיס תוצאות המחקר ותשובות הנשאלים בנתה סלקום מתודת תמחור חדשה, שבבסיסה ארבעה רכיבים שעלו במחקר ומהווים בסיס למודל התמחור. הראשון שבהם הוא ביטול עליית המחיר המובנית בתום שנה. האחרים הם מסלולים פשוטים, גלישה בלתי מוגבלת בארץ לאפליקציות פופולריות וחבילת תקשורת הכוללת סל שירותי תקשורת נייח ונייד.

עליית המחירים בסלקום הובילה לכך שמניות הסלולר בלטו בבורסה: סלקום זינקה ב־4.9%, פרטנר קפצה ב־3.2% ואלקטרה צריכה, הבעלים של גולן טלקום, הוסיפה לערכה 1.6%.

יאיר דרורי, סמנכ"ל השקעות באלטרנטיב בית השקעות, הסביר כי "מאז מאי 2012, החודש שבו החלה הרפורמה בסלולר, החברות מתמודדות עם מציאות מאתגרת של פגיעה חדה בשורה עליונה יחד עם תחרות גוברת. בשנים הראשונות החברות ביצעו התייעלות חדה והתאימו עצמן למציאות החדשה, אולם הכנסה ממוצעת ללקוח של 50 שקלים היא לא סכום המאפשר לחברות להרוויח".

"אנו מעריכים", מבהיר דרורי, "כי בטווח הקצר נראה עליית מחירים אצל המתחרים המסורתיים, אולם יש לזכור כי רוב הלקוחות כבר נמצאים בתוכניות קיימות. בטווח הארוך אנו סבורים כי עד שלא נראה איחוד בתחום שאותו אנו מצפים לראות בשנה הבאה, לא נראה שינוי פרמננטי בתחרות".

אילנית שרף, מנהלת מחלקת המחקר בבית ההשקעות פסגות, הוסיפה כי "נוכח התחרות האגרסיבית ולמרות כניסתה של מפעילת תקשורת נוספת לשוק, סלקום מבצעת מהלך חריג. המהלך להעלאת המחיר מלווה בניסיון לבידול השירותים שהחברה מספקת ביחס לשאר השחקניות בשוק. שוק הסלולר הוא עדיין שוק של מחיר וניסיונות בעבר מצד חברות הסלולר לייצר בידול לא צלחו". 

לדבריה, "כמו במקרים אחרים, בהם הניסיון לרכוש את גולן טלקום, הסכמי שיתוף אתרים עם החברות בענף, הכניסה לטלוויזיה הרב־ערוצית ולאחרונה החתימה על ההסכם עם חברת IBC בתחום הסיבים האופטיים, גם פה סלקום מתייצבת בראש המחנה ועושה שינויים שעשויים להוביל לשינוי תפיסתי ומבני בענף".  

שרף סבורה כי "העלאת המחיר ללקוחות חדשים היא אגרסיבית, אך לא משוללת היגיון. מחירי הסלולר בישראל הם הנמוכים ביותר בהשוואה לעולם המערבי. המהלך של סלקום נובע מהמצב העגום, המשך השחיקה במחירים שמובילה לירידה בהכנסות ומעבר להפסדים. מצב לא בריא זה אינו תומך כמובן בהשקעות עתידיות של החברות השונות בתשתית ובעתיד הסלולר בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר