חטיבת המחקר של IBM בשיתוף פעולה עם Simryse, אחת היצרניות המוביליות של תמציות הטעם וניחוחות, עבדו יחדיו על מנת ליצור בינה מלאכותית שתרקח ניחוחות חדשים לחברות בישום.
הבינה, המכונה פילירה, על שם אחת מאלילות יוון, משתמשת באלגוריתמים על מנת לנפות אלפי מרכיבים, נוסחאות ומגמות כדי להפיק שילובים מיוחדים. בחטיבת המחקר מנסים למנף את הבינה המלאכותית כדי להפיק ניחוח מיוחד כתחליף לאף האנושי, שכיום דורש אנשים בעלי התמחות ברקיחת בשמים. כעת יש להם "מתמחה" לא ממש אנושית.
פילירה למדה אלפי נוסחאות וחומרי גלם קיימים לבישום, כדי לזהות דפוסים ושילובים חדשים הכוללים גם חומרי גלם חלופיים על מנת למצוא פער פוטנציאלי בניסיון להפיק ניחוח חדש. תכונה מעניינת היא היכולת של פילירה לדעת לזהות את דפוסי השימוש האנושי וכיצד אנו נוטים להגיב לריח ולהשוות אותו לניחוח קיים.
כעת עובדת הבינה המלאכותית על שני בשמים שאמורים לצאת לשוק 2019 תחת המותג הברזילאי או בוטקריו. חברת Symrise מתכננת להפיץ את הטכנולוגיה המיוחדת שלה ברחבי העולם ולבית הספר שלה לבישום, על מנת לסייע לסטודנטים.
מעבר לכך שאולי בעתיד נפיץ סביבנו ניחוחות חדשים, בחברת IBM מאמינים כי הטכנולוגיה החדשה יכולה לסייע בשימושים אחרים - כמו יצירת טעמים, מוצרי קוסמטיקה אחרים, חומרי סיכה וחומרי בנייה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו