איך מייצרים מטוס שיוזיל את עלות הטיסה, יהיה רחב ומרווח יותר ממטוסי נוסעים אחרים ועדיין יתאים לשערים ולמעברים הצרים בשדות התעופה הצפופים?
ובכן, מבחינתה של חברת בואינג, הסוד הוא בכנפיים. החברה חשפה בימים האחרונים את מטוס ה-777X - מטוס נוסעים חדיש שצפוי להוזיל את עלות הטיסה תוך שהוא מספק חוויית טיסה מרווחת בהרבה.
כנפי המטוס, שהן גדולות בהרבה ורחבות יותר מכנפי מטוסי נוסעים אחרים, מאפשרות מעבר בשדות תעופה וחניה בסמוך לשערי הנוסעים הצפופים, הודות לכך שהן מתקפלות.
המטוס במהלך בנייתו במפעל חברת בואינג באוורט // צילום: חברת בואינג
הרעיון, שנולד בתעשיית מטוסי הקרב, שזקוקים לכנפיים מתקפלות על מנת להיכנס לחללי האחסון הצרים בנושאות מטוסים, עובר בפעם הראשונה בהיסטוריה גם למטוסי נוסעים.
המטוס הוצג לראשונה במפעל החברה בעיר אוורט שבמדינת וושינגטון, היכן שהמטוס הראשון מדגם זה נבנה בימים אלו, כהכנה לטיסת הניסוי הראשונה במטוס.
משיושלם ויעבור לייצור מסחרי, הדגם החדש צפוי להיות מטוס הנוסעים הדו-מנועי הגדול והרחב בעולם וכנפיו הגדולות במיוחד צפויות לייצר עילוי מספיק על מנת לחסוך בכמויות ענק של דלק, כ-12% מצריכת הדלק בטיסה ממוצעת.