השבוע, במסגרת אירועי פסטיבל החדשנות של תל אביב, ה-DLD, ואירועי עונת ישראל-צרפת, אירח פסטיבל החדשנות התל אביבי שורה של הזנקים, חברות ונציגים של הכלכלה הדיגיטלית מצרפת. נציגות צרפתית זו בפסטיבל החדשנות, היא יישום של המדיניות של הנשיא מקרון, המעוניין להפוך את ארצו למובילה דיגיטלית בכלל, ובתחומי הבינה המלאכותית בפרט.
מקרון, עוד בהיותו שר הכלכלה, ביקר לפני שנים מספר בפסטיבל, ואז ביקש לאמץ את תרבות ההזנק הישראלית, שפיתוחיה מופצים בעולם גם לחברות ההזנק בארצו שעד לאחרונה סבלו מתת חשיפה לעולם הטכנולוגיה הגלובלי. בואם של הזנקים הוא פרי מדיניות זו.
בין ההזנקים שהציגו כאן בביתן הצרפתי, ניתן למצוא משרד נודד ומבודד אקוסטית של ההזנק Leet Design, או את הפיתוחים של Geosentinel ממארסיי בתחומי הבריאות, ואת Filmatik, המתמחים בהפקת תוכן תלת מימדי למציאות מדומה באמצעות צילום מרחפנים. עוד הכריזו כאן רנו, ניסאן ומיצובישי שחתמו ברית לפיתוח כלי רכב אוטונומיים, על פתיחת מעבדת מחקר בישראל.
את הפעילות מלווה Business France שהיא חברה לתועלת הציבור, הפועלת לקידום כלכלי של צרפת מחוץ לגבולותיה. נציגי Business France מסייעים לכשלושים חברות ולערים כמו מרסיי, טולוז, בורדו, נוור, פריז, מונפלייה ואזור פרובנס-אלפ-קוט ד'אזור, בחיפושם אחד שותפים ישראלים אסטרטגיים, טכנולוגיים ומסחריים בתחומי לוגיסטיקה, טכנולוגיות מים וחקלאות, אווירונאוטיקה, כלכלת גיל הזהב, מסחר אלקטרוני וכמובן, בינה מלאכותית.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו