סגירת מעגל: קבלן המבנים שנהרסו יבנה בבית אל

שלוש שנים אחרי הריסת "בנייני דריינוף": הקבלן שבנייניו נהרסו זכה במכרז לבניית השכונה החדשה ביישוב ויקים בה 34 יחידות דיור • ראש המועצה: "הבנייה תתחיל בקרוב" • דריינוף: "נבנה לזוגות צעירים"

בית אל // צילום: אי.פי

סוגר מעגל: הקבלן שבנייניו נהרסו זכה במכרז לבניית השכונה החדשה בבית אל - כך נודע ל"ישראל היום". ביולי 2015, בתום מאבק משפטי ממושך, נהרסו בבית אל שני מבני מגורים לא מאוכלסים בני ארבע קומות כל אחד, אשר זכו לשם "בנייני דריינוף", על שם הקבלן שבנה אותם.

הם נהרסו בהוראת בג"ץ, מכיוון שנבנו על קרקע פלשתינית פרטית, ללא היתר בנייה וללא תוכנית מתאר בתוקף. החלטת בג"ץ ניתנה אף על פי שהמדינה הודיעה באחת מתשובותיה לעתירה של הפלשתיני הטוען לבעלות על הקרקע כי בכוונתה להסדיר תכנונית את מבני המגורים. בג"ץ לא קיבל את העמדה בטענה כי אי אפשר להסכים עם בנייה רחבה כל כך ללא היתרים והורה לפנות אותם.

פינוי המבנים ממאות הצעירים ובני הנוער שהתבצרו בו בימים שקדמו לפעולה לווה בעימותים קשים עם כוחות הביטחון, אך הסתיים בתוך כארבע שעות. הקבלן עצמו, יוני דריינוף, שנכח במקום בעת הפינויים, הבטיח אז כי ישוב ויבנה בבית אל. 

שלוש שנים לאחר מכן, התבשר לאחרונה דריינוף כי זכה במכרז להקמת 34 יחידות דיור בבית אל, בשכונה החדשה שהובטחה למתנחלים לאחר פינוי שכונת האולפנה ובנייני דריינוף. השכונה תמנה תחילה כ־300 יחידות דיור. בהמשך, כפי שפורסם ב"ישראל היום" לפני כשבועיים, השכונה תכפיל את עצמה ותמנה בסופו של דבר 650 יחידות דיור חדשות.

מלבד דריינוף זכו במכרז עוד שני קבלנים נוספים אשר מתמחים בבנייה רחבה ביהודה ושומרון. שי אלון, ראש מועצת בית אל, אמר: "אחרי עשור ללא בנייה אנחנו שמחים ונרגשים לראות שכבר יש את כל האישורים, סיימנו עם המכרז לקבלנים וממש בקרוב אנחנו נתחיל את הבנייה".  

 

"נפתח את האזור" 

דריינוף עצמו אמר: "אני שמח שדווקא בתקופה הזו, רגע לפני תחילת השנה החדשה, אנחנו מתחילים בבנייה בבית אל. בשנים האחרונות שם המשפחה שלי מזוהה עם הריסה; עכשיו הגיע התיקון ואנחנו נבנה בבית אל עשרות יחידות דיור לזוגות צעירים שיגיעו למקום ויפתחו את האזור".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר