במשרד החקלאות יזמו מהלך להורדת מחירי התפוחים לקראת החגים. בישראל נקטפים מדי שנה כ־110 אלף טונות תפוחי עץ. קטיף תפוחי העץ בעיצומו, ואלפי טונות תפוחים נקטפים מדי שבוע. למרות זאת, במשרד החקלאות מתוסכלים מכך שהמחירים לצרכן ברשתות השיווק מאמירים.
מבדיקה שערך המשרד עולה כי החקלאים מקבלים עבור התוצרת התפוחים האיכותית שלהם מחירים שאינם גבוהים כלל ונעים בין 4 ל־6 שקלים לק"ג, לפי הזנים והאיכויות.
למרות זאת, המחירים לצרכן מופרזים ומגיעים ל־12 שקלים לק"ג ויותר. בתגובה יזם שר החקלאות אורי אריאל את המודל, בתיאום עם מועצת הצמחים ובתיאום עם החקלאים, שבא לעודד את הרשתות למכור בתקופת חגי תשרי תשע"ט תפוחי עץ במחירים הנמוכים מ־9 שקלים לק"ג.
רשתות השיווק שיצטרפו למבצע ייהנו ממכסות יבוא פטורות ממכס (במסגרת מכסות הסכמי הסחר הקיימות) החל מ־1 בינואר 2019, באופן יחסי לכמות התפוחים שיימכרו ברשת בתקופה זו.
יתרת הכמות במכסות תחולק לשאר היבואנים. במשרד החקלאות מציינים שמודל זה, שבו התחייבו רשתות השיווק למחיר נמוך לצרכן, יזכה את הרשת בעדיפות ביבוא ללא מכס, כפי שנעשה בשנים עברו והוכיח את עצמו במשרד הכלכלה. כבר אתמול הודיעה רשת רמי לוי כי היא מצטרפת למבצע ומוזילה את כל תפוחי העץ שלה. שר החקלאות אריאל אמר: "אני קורא לרשתות השיווק לשת"פ לקראת החגים, כך שכל הציבור ייהנה מפרי הארץ".
את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום