דפקה ברז כפול. לנה דל ריי // צילום: Getty Images

שבוע לפני: לנה דל ריי ביטלה את הופעתה בישראל

הזמרת צייצה: "בעקבות אילוצים, לא אוכל להופיע גם בפני מעריצים פלשתינים" • מומחה ללוחמה ב-BDS: "קרה משהו מכוער מאחורי הקלעים" • זוהי הפעם השנייה שדל ריי מבטלת את הופעתה בישראל

הזמרת האמריקנית שהייתה צפויה להופיע בישראל במסגרת פסטיבל מטאור בלהבות הבשן בשבוע הבא (7 בספטמבר) ביטלה הערב (שישי) את הופעתה. דל ריי כתבה בטוויטר כי היא הייתה מעוניינת להופיע בישראל ובגדה המערבית אך בשל אילוצים לא תוכל להופיע גם בפני מעריציה הפלשתינים ולכן בחרה לבטל את הופעתה גם בלהבות הבשן. 

בדף הרשמי של פסטיבל מטאור בפייסבוק הודיעו המארגנים על ביטול הופעתה של לנה דל ריי שבוע לפני מועד ההופעה המתוכנן, לא מבלי לעקוץ אותה: "התבשרנו שלנה דל ריי לא תתארח במטאור, אנחנו רוצים להודות לה על שבחרה בנו להיות חלק מהמהלך היחצני התקופתי שלה" (לשון ההודעה). לרוכשי הכרטיסים שהזמינו כרטיסים עד ל-15 באוגוסט ניתנת האפשרות לקבל את כספם בחזרה (פרטים באתר הפסטיבל).  

זוהי הפעם השנייה בה הזמרת מבטלת את הופעתה בישראל. בקיץ 2014 ביטלה לנה דל ריי את הופעתה בעקבות מבצע צוק איתן, הודעה שגם היא באה שבועות ספורים לפני מועד ההופעה שהיה מתוכנן בפארק הירקון. 

 

"דל ריי כבר עברה טבילת אש בעולם החרם בצוק איתן"

אדם שי, חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ומומחה ללוחמה ב-BDS אומר: "סביר להניח שלעולם לא נדע בדיוק מה עומד מאחורי הביטול של לנה דל ריי. הטענה לפיה לא הספיקה להפיק הופעה בעבור הפלסטינים היא לא רצינית, קרה כאן משהו דרסטי. דל-ריי הסכימה להופיע בפסטיבל מטאור כשהיא יודעת למה היא נכנסת: את טבילת האש שלה בעולם החרם היא עברה במהלך מבצע צוק איתן, כשהייתה מתוכננת להופיע בישראל - וביטלה. בנוסף, מפיקי הפסטיבל תדרכו והכינו אותה מראש למתקפה הבלתי נמנעת שתתרחש ברגע שתתפרסם דבר שיבוץ הופעתה בפסטיבל מטאור. לא עבר שבוע מאז ענתה דל-ריי לרוג'ר ווטרס, תומך נלהב של החרם נגד ישראל, ואמרה שתופיע בישראל למרות דרישתו שתבטל. 

סביר להניח שלעולם לא נדע בדיוק מה קרה, אבל שינוי מוחלט בפרק זמן כה קצר מעיד על כך שמאחורי הקלעים התרחש משהו אינטנסיבי ומכוער. היו כבר אמנים שביטלו הופעות בארץ בגלל איומים מפורשים - אך לרוב אין להם אינטרס לפרסם את זה. אף אחד לא רוצה להצטייר כמישהו שנכנע לאיומים. דל-ריי הייתה אמורה להיות השם הגדול שיעמוד בראש רשימת המופיעים בפסטיבל מטאור, אולם הפסטיבל יתקיים גם בהעדרה והדרך לתמוך במפיקי הפסטיבל - שספגו הפסד צורם ומתסכל - היא פשוט לקנות כרטיס". 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו