איקאה השיקה היום את הקטלוג החדש לשנת 2019 תחת הקונספט: "Celebrating different needs - אנשים שונים, צרכים שונים, בתים שונים". הקטלוג החדש מבוסס על שבעה בתים, כאשר בכל בית מוצג סיפור חיים שונה, אבל כולם מתחילים מאותה נקודה: לכל סיטואציית חיים ישנם צרכים שונים המתחילים בבית.
בסקר שערכה איקאה, נבדקו הצרכים והחלומות של האנשים, לצד האתגרים האמיתיים של החיים וכיצד מושפעים מכך הבית וסביבתו. הקטלוג מוביל את הקונספט האיקאי ל"יצירת חיים טובים יותר לאנשים רבים ככל האפשר", ומאפשר לכולם לקבל השראה ורעיונות לעיצוב הבית בהתאם לסיטואציית החיים בה הם נמצאים.
קטלוג איקאה 2019 // צילום: יח"צ
לצד שבעת הבתים, מוצגים מגוון מוצרים חדשים, אשר ממשיכים את הקו העיצובי של איקאה בדגש על פונקציונליות ומחיר שווה לכל כיס, זאת בנוסף לחדשנות במוצרים ובעיצובים לצד שיתופי פעולה עם חברות ומעצבים בינלאומיים.
לדברי אבי בר, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל מגוון ומכירות איקאה ישראל: "קטלוג איקאה לשנת 2019 מכיל השראה ופונה לכולנו, בין אם מדובר בדירת 18 מ"ר בלב העיר, בית עם ילדים מתבגרים, בית של זוג מבוגרים המארח את הנכדים, בית לזוגות צעירים ועד לבית המוקדש כולו לנושא הקיימות עם מוצרים ופריטים ידידותיים לסביבה, איקאה מציעה פתרונות לכולם. השנה, מאפשר הקטלוג התמצאות קלה וחווייתית יותר, תוך יצירת זהות, חיבור והתאמה לסיטואציית החיים האישית של כולנו".
קטלוג איקאה 2019 // צילום: יח"צ
קטלוג IKEA לשנת 2019 מתפרש על 280 עמודים, מתורגם ל-38 שפות ומופץ ב- 55 מדינות.
הקטלוג יופץ בישראל ב – 1,520,000 עותקים וכן בארבע חנויות הרשת - באר שבע, קרית אתא, ראשון לציון ונתניה. בנוסף, ניתן למצוא את הקטלוג גם במהדורה דיגיטלית באתר החברה.
קטלוג איקאה 2019 // צילום: יח"צ
לדברי שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל: "בשנים האחרונות, אנו עדים למגמת מעבר לערים הגדולות, היוצרת ערי ענק (מגה סיטי) בהן מתגוררים מיליוני אנשים. מגמה זו מצריכה שינוי תפיסתי הן בצורת הבנייה והן בפתרונות הריהוט. קטלוג 2019 של איקאה, מציג סיטואציות חיים שונות, החל ממשפחה מרובת נפשות, דרך זוגות מבוגרים ועד בתים ירוקים וחכמים, וכל זאת במטרה להציע פתרונות לכולם ולגעת בכל קהלי היעד".
עוד הוסיף המנכ"ל כי הם פועלים כל הזמן לשמר ולהוריד מחירים של מוצרים בישראל. "המחירים השנה ירדו בממוצע ב-2%. זה הישג גדול בשבילנו בהתחשב במה שקורה בשווקים ובענפים השונים. לא הצלחנו להוזיל את כל המחירים בקטלוג. כ-1,200 מוצרים הוזלו, כ-300 התייקרו וכל היתר לא השתנו. זו מלחמה גדולה להשאיר את אותם מחירים, האתגר השני היה להוריד אותם.
לגבי הפערים בין המחירים בארץ לבין מחירי איקאה בעולם אמר המנכ"ל "אנחנו עושים המון מאמצים וכל הזמן דואגים שהמחירים בישראל ירדו. אם נבודד את המדדים השונים, אנחנו ירדנו ב 40 אחוז במחיר הריאלי. יש מדינות באירופה שאנחנו יקרים מהן ויש מדינות בסביבתנו שאנחנו זולים מהן. אנחנו מובילים את השוק הישראלי להוריד מחירים".
חנות און ליין - לא בזמן הקרוב
באשר לקונים שממתינים זמן רב לפתיחת חנות און-ליין, לקובלנץ אין בשורה עדיין. "אנחנו רוצים לפתוח עוד חנויות קודם. אנחנו נפתח את החנות הבאה באשתאול, ליד ירושלים ב-2020 ויש עוד חנויות בהמשך. אי קומרס מבחינתנו זה להקים עוד חנות וזה דורש הערכות".
במהלך תקופת הסייל שנערכה לאחרונה באיקאה ביקרו כ-660,000 מבקרים בחנויות השונות של המותג בישראל. בתקופה זו החברה התמודדה עם תקלה טכנית בקופות, ובעיה באספקת ההובלות וההרכבות של הרהיטים.
"הייתה לנו בעיה במשלוחים וטיפלנו בבעיה הזו. אנחנו מתנצלים בפני הלקוחות שחוו את החוויה הזו. אנחנו הפקנו לקחים ואנחנו מקווים שזה לא יקרה שוב. כמת ההובלות גדלה ולקחנו אחריות על זה. אנחנו משקיעים הרבה מאד כדי שזה לא יקרה שוב".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו