עד לסוף שנות ה־80 פפסי לא התקרבה לישראל. דריסת הרגל הראשונה היתה כשפיצה האט פתחה את הסניף הראשון שלה כאן, והציעה לראשונה בישראל את הפפסי קולה. אחרי שהחברה מיצתה את התחרות עם קוקה קולה בשוק האמריקני, היא החלה להתחרות באירופה ואז גם נכנסה לארץ. זו היסטוריה שאולי לא נעים להזכיר ביום כזה, אבל זה חשוב בעיקר מכיוון שזה עדיין רלוונטי.
סודהסטרים מתמודדת זה שנים עם ארגוני ה־BDS. התשובה של החברה לפרובוקציות נגדה היו השבת מלחמה שערה. התגובה של דניאל בירנבאום היתה החלטה אמיצה להטביע את דגל ישראל ואת הסימון "מיוצר בישראל", על כל מוצר של החברה. בירנבאום נאם בעולם נגד אותם ארגונים, כולל נאום באו"ם. לכן הרכישה של פפסי - מעבר להשלכות האחרות - היא גם ניצחון לשפיות.
סודהסטרים עברה המון מאז נוסדה בתחילת המאה שעברה בבריטניה. בדיוק לפני 20 שנה היא הפכה לחברה ישראלית, וגם מאז היא לא ידעה רק ימים יפים. המשבר האחרון שלה היה רק לפני ארבע שנים, אבל כיום מדובר בהיסטוריה.
המיתוג החדש שהוביל דניאל בירנבאום הוכיח עצמו מעל המצופה. מאז היא כבר לא חברת משקאות, אלא חברה ירוקה. כך היא מותגה, וכך היא נתפסת בעולם.
הסודה היא משקה מועדף על מבוגרים באירופה ובארה"ב. המקור של הסודה הוא מים מינרליים טבעיים, כמו פרייה וסאן פלגרינו. ממעמקי האדמה המים יוצאים כשהם מהולים בגז, והם נחשבים למשקה הבריא בעולם. סודה היא חיקוי של אותו משקה, אך הוא בהחלט מספק עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם.
במדינות המערב שבהן המודעות לאיכות הסביבה גוברת, סודהסטרים מציעה פתרון מושלם - אין בקבוקים חד־פעמיים, אין שינוע של מים, ויש משקה שהוא בעצם מים.
פפסי צריכה את המיתוג הזה, ואם הוא בא עם בוננזה של חברה שמציגה שיעורי רווח מדהימים, אז מה טוב. סודהסטרים, כמו פפסי, היא חברות לואו־טק. היא מעסיקה כ־2,200 עובדים בארץ, מרביתם בנגב. ההכרזה של פפסי שלפיה החברה תישאר כאן ואף תגדל - מעודדת במיוחד.
הרבה כסף קופת המדינה לא תראה מהעסקה הזו, לא מייד, בכל אופן; אבל כמו חברות היי־טק מצליחות, סודהסטרים של פפסיקו היא גם חברה להסברה ישראלית ואת הניצחון ההסברתי הראשון היא כבר רשמה ברכישה הזו.
העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו