מהבית לבמה: אליאנה וליבי חוזרים לכבש ה-16

"הכבש השישה עשר" זוכה למופע מחודש בכיכובם של אליאנה תדהר ולי בירן • "השירים הללו נוגעים בכל אחד", מסבירה תדהר כיצד שירים בני 40 עדיין מדברים לכולם, "הרי כולם אוהבים שוקולד"

לי בירן ואליאנה תדהר, צילום: ערן לוי

כשיהונתן גפן הוציא לעולם את קובץ שירי "הכבש השישה עשר", שהפכו לנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית, אליאנה תדהר ולי בירן - מגדולי כוכבי הילדים והנוער של היום ובני 25 ו-‭28‬ בהתאמה - לא היו עדיין בתכנון. לא פחות מ-‭40‬ שנה חלפו מאז, והילדים שגדלו על "הילדה הכי יפה בגן", "איך שיר נולד" ויתר השירים מהאלבום המיתולוגי, בהשתתפות גידי גובדיוויד ברוזה, יוני רכטר ויהודית רביץ, זכו כבר לדור המשך.

כעת היצירה מקבלת חיים חדשים במופע זוגי של תדהר ובירן, בני זוג גם בחיים, שכיכבו יחד על המסך ועל הבמה, ובחרו להעלות את "הכבש השישה עשר" במופע לכל המשפחה כשאיתם להקה המנגנת את השירים הקלאסיים בעיבודים חדשים שבהחלט עושים כבוד למקור.

"לי ואני רצינו לעשות מופע שבמרכזו הקשר והחיבור בין ההורים לילדים", מסבירה תדהר איך הכל התחיל, "חשבנו באיזה חומר אנחנו יכולים לגעת וכמו בסרטים, כשפתאום נופל לגיבורים האסימון, אמרנו יחד 'הכבש השישה עשר'! קלטנו שיש לנו הזדמנות להנגיש לילדים של היום את האלבום הזה, שאנחנו כל כך אוהבים וגדלנו עליו. אבא שלי היה משמיע לי את התקליט כל הזמן, וידענו שההורים בטוח ייהנו במופע שכזה ויחזרו עם ילדיהם לשלב שבו הם עצמם היו ילדים ולזיכרונות המשפחתיים שלהם".


"השירים האלה נוגעים במקום הכי אותנטי". תדהר // צילום: זוהר שטרית

את העיבודים החדשים לשירים יצרו בירן ואביב קורן. חלק מהשירים נשמעים ממש כמו המקור, וחלק נשענים על המקור אבל עם טוויסט מיוחד, שמדבר לילדים היום וגורם להם להקשיב לשירים קצת אחרת, ובמופע נוצרת אווירה של הרמוניה.

בשירים של "הכבש" יש תמימות ונאיביות, שאולי כבר לא קיימות, אז איך מצליחים לרתק את הדור שנולד צמוד למסכים?

"יש במופע קטע שבו אנחנו מדברים בדיוק על זה, על איך לוקחים יצירה שנכתבה לפני 40 שנה ומראים שהיא עדיין כל כך רלוונטית. אני חושבת שתמיד תהיה הילדה הכי יפה בגן, כל הילדים אוהבים שוקולד, כולם מפחדים מרעמים וברקים, ולפני כל השכבות שלנו - יש משהו מאוד בסיסי בך כשאתה ילד. השירים האלה נוגעים במקום הכי אותנטי, שנמצא בכל אחד, לפני הקליפות והניואנסים".

יהונתן גפן צפה במופע?

"לא, אבל יוני רכטר היה בחזרה לפני ההופעה האחרונה והתרגשנו בטירוף. הוא היה מקסים, רצה שנראה לו את כל הקטעים ונתן לנו הערות. זה היה ממש מרגש שהוא לקח חלק בדבר הזה".

תדהר ובירן יוצאים עם המופע החדש לסיבוב הופעות קיצי. ההופעות הקרובות תתקיימנה בשבת בבוקר (‭4.8‬) בתיאטרון הסינמה בסינמה סיטי גלילות, וב-17.8 ‬במועדון גריי ביהוד. לצדם על הבמה חבורת נגנים, שלדברי תדהר "הם מדהימים והולכים איתנו כבר המון זמון. זה לא שרק לי ואני בפרונט ויש להקה שמלווה אותנו, אלא כולנו בשורה אחת ועושים קטעי קישור יחד. זו ממש עבודת אנסמבל".

לצד היותה שחקנית וזמרת, לאחרונה גילתה תדהר גם את עולם הדוגמנות ונבחרה לפרזנטורית של דלתא, שמשקיעה לא מעט בתוכן של הפרסומות. נוסף על כך, היא ובירן מצטלמים יחד בימים אלה לסדרה "פוראבר". "כבני זוג, העבודה יחד היא מאוד כיפית, ובעיקר נורא מאזנת ואני מרגישה שאני בבית", היא מגלה, "אנחנו פשוט יוצאים יחד להופעה, וזה קו שממשיך את ההתנהלות שלנו בבית".

 • הסלבס שכבר אורזים ל"הישרדות VIP"

 

 • מאט לה־בלנק: זה היה הכוח של "חברים"

 • "לא היינו רוצים לגדול במשפחה אחרת"

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של "ישראל היום"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר