יחי ההבדל הקטן: הכירו את רשת הסטוק החדשה שנוחתת בארץ

מהפכת חנויות הסטוק כובשת את ישראל - ובגדול • באוגוסט תצטרף לחגיגה גם הרשת היפנית־סינית מיניסו • הזכיין מסביר מה ההבדל לעומת "דייסו" ("בקרוב יפסיקו לשאול זאת") ועד כמה המחירים יהיו זהים לחו"ל ("רק בסין זול יותר")

חנות רשת "מיניסו" בברלין // חנות רשת "מיניסו" בברלין

אחד הטרנדים החזקים בתחום הצריכה הוא החיבה לחנויות הסטוק השונות. מי שרצה הוכחה לכך קיבל את החותמת של התוכנית "ארץ נהדרת", שזיהתה את המכורים והמכורות לדבר. אם עד היום השוק כלל רשתות מקומיות, כעת מצטרפות שחקניות מהמזרח הרחוק, שרוצות גם הן לנגוס בנתח השוק בישראל.

לאחרונה נפתחה בארץ רשת דייסו היפנית, המציעה את כל מוצריה ב־10 שקלים. מאץ' פמילי, זכיינית קבוצת H&M, נבחרה לנהל את המותג בישראל. כעת הגיע תורה של הרשת היפנית־סינית מיניסו, שתפתח את הסניף הראשון שלה בקניון עזריאלי בתל אביב ב־8 באוגוסט.

הרשת הצעירה, שנוסדה ביפן בשנת 2013, מונה כבר כ־3,500 חנויות ברחבי העולם. בישראל מתוכננות להיפתח כ־50 חנויות בתוך חמש שנים, וההשקעה הראשונית תעמוד על 25 מיליון שקלים. הזיכיון הנחשק שעליו התחרו אנשי עסקים גדולים במשק ניתן, בסופו של דבר, לשני אנשי עסקים ישראלים אלמוניים החיים בסין, גונן כהן וניר יעקובוב, ואליהם חברו כשותפים האחים שרון ואיציק ניסנוב. 

כהן, בן 28 מתל אביב, מספר כי החליט לנסוע ברחבי העולם לאחר שירותו הצבאי ולבחון פוטנציאל עסקי בכמה מדינות. "לאחר כשנתיים באירופה ובדרום אמריקה הגעתי לסין, שם חברתי לניר, שותפי, אשר חי שם זה כ־12 שנה". 

כהן מדבר על המותג החדש בלהט ומספר כי "את החנויות של מיניסו הכרנו בתור צרכנים. באותה תקופה היינו בתהליכים לפתוח מותג חדש של אביזרים לסמארטפון ולניידים. במהלך 2015 נחשפנו לראשונה למחלקת האביזרים לסמארטפונים של אחת מחנויות מיניסו והתרשמנו מאוד". 

כהן. "לא מגבילים את עצמנו למוצרים של עד 10 שקלים"צילום: יהושע יוסף 

לדבריו, "רכשנו שם כמה כבלים איכותיים וניסינו לאתר ספקים שייצרו לנו כבלים דומים במחיר נמוך, ועדיין שיהיו איכותיים מאוד. הסתובבנו במשך כמה חודשים עם תיק ודוגמאות של כבלים, חלקם היו ממיניסו. הגענו להמון ספקים ומפעלים שונים כדי להבין מי מייצר אותם. באחד המפעלים הגדולים שביקרנו בהם, הסתכל הבעלים על המוצרים שלנו והצביע על אחד מהם. הוא אמר שהמפעל שלו ייצר אותו בעבר עבור מיניסו, אך בשל הרווחיות הנמוכה, הכמויות הגדולות שתופסות את כל פס הייצור והסטנדרטים הגבוהים שהרשת נדרשת לעמוד בהם - הוא הפסיק לייצר להם. פה נפל לנו האסימון שהרשת עצומה ועובדת בשיטת תמחור טובה מאוד למוצרים איכותיים. 

"התחלנו לחפש את אנשי המפתח של המותג ומהר מאוד הצלחנו להתחבר לצמרת ההנהלה. התקרבנו אליהם מאוד ונחשפנו מקרוב לשיטות העבודה של הרשת. הוזמנו לכנסים של המותג בעולם, הכרנו את הספקים של הרשת והצלחנו לייצר איתם מערכת יחסים הדדית מאוד". 

כהן ממשיך ומספר כי "רבים ניסו להביא את מיניסו לארץ, אני לא מודע לכולם. בהם היו קבוצת הודיס, קבוצת פוקס, היה אפילו מו"מ כזה או אחר עם רמי לוי, עם מקס סטוק ועם הרבה אנשי עסקים פרטיים".

לשאלה איך הוא מסביר את קבלת הזיכיון למרות התחרות עם אנשי עסקים בולטים, משיב כהן כי "אני לא חושב שתמיד מחפשים ניסיון, בטח לא כשמדברים על בין־לאומיות. אולי מחפשים חזון, משהו שהוא אמיתי יותר, מחובר יותר, שאפשר לבנות עליו מערכת יחסים טובה וארוכה יותר והוא פחות גס ואגרסיבי. אנחנו עובדים מבוקר עד ליל, וזה הבייבי שלנו. ההנהלה שם ראתה את זה".

מה הבידול שלכם לעומת דייסו ולעומת חנויות סטוק אחרות בארץ?

"אני מתאר לעצמי שבאוגוסט אנשים יפסיקו לשאול את השאלה הזו כי הם ייחשפו לחנויות ויראו את ההבדל. אני חושב שדייסו רשת נפלאה וכך גם מקס סטוק. עם זאת, יש שוני עצום בינינו. אני לא אומר מי יותר טוב או פחות טוב. אני אומר שהשוני שלנו הוא בחוויית הקנייה, באיכות המוצרים, בעיצוב המוצרים, בבחירת המוצרים, בערך תמורת הכסף. אנחנו לא מוכרים מוצרים רק עד 10 שקלים, אנחנו לא מגבילים את עצמנו. הצרכן צריך מוצרים ב־10 שקלים, ב־20 שקלים וגם ב־100שקלים.

"מוצר שעולה 10 שקלים בחנות, ברור לכולם שמייצרים אותו בכמה שקלים בודדים. אין פה קסם בעולם. מה כבר אתה יכול לייצר בכמה שקלים בודדים? אנחנו מוכרים, למשל, סוללת גיבוי (פאוור בנק), שזה מוצר שאנשים צריכים אותו. אי אפשר לייצר אותו בשקל או בשני שקלים. אז לא נמכור אותו בחנות כי זה לא סטוק? אנחנו מביאים יתרון כמעט לכל קטגוריה של מחיר ולכל מוצר. מחלקת הפיתוח והמחקר של מיניסו היא עצומה. יהיו מוצרים ב־5 שקלים ויהיו מוצרים ב־200 שקלים. כמעט %50 מהחנות יוצעו עד 20 שקלים, ובחלק השני יהיה גם ב־200 שקלים. רמקול בלוטות' איכותי מאוד יעלה 100 שקלים בקניון עזריאלי בתל אביב. זה מחיר שכנראה יהיה משתלם יותר מבכל מקום אחר בישראל".

מה יוצע בארץ ממגוון המוצרים?

"זו לא חוכמה להביא הכל ולהתייחס לחנות כאל סוג של מחסן. אנחנו נבחר את המוצרים שהכי מתאימים לצרכן הישראלי, לטעם הישראלי ולאופנה הישראלית, המוצרים שאנחנו חושבים שהם הכי בעלי ערך עבור הכסף. נביא את כל הקטגוריות, למעט מזון וקוסמטיקה בשלב הזה (עד שנסיים את הרגולציה בתחום).

"תהיה מחלקת אלקטרוניקה מעולה, מחלקת כלי בית, מחלקת טקסטיל קטנה שתכלול תחתונים, גרביים, גופיות ואפילו בגדי יוגה. תהיה מחלקת לייף סטייל של כל מיני מוצרים קטנים, מחלקת תכשיטים ואקססוריז לאיפור. אם מיניסו החליטה להיכנס לקטגוריה מסוימת, כנראה היא הכי טובה באותה קטגוריה. אנחנו לא מוכרים בגדים דוגמת ג'ינסים, שמלות ונעליים. 

"יהיו גם שיתופי פעולה עם מותגים. אנחנו נקבל מגוון מוצרים של MGM, של דיסני ועוד. לאחרונה קיבלנו את הרישיון מ־MGM העולמית לפנתר הוורוד, ואנחנו נמכור המון מוצרים עם הדמות דוגמת כיסויים לטלפון ומוצרים מהמחלקה של חזרה לבית הספר". 

מה יהיו המחירים לעומת חו"ל?

"המחירים בישראל יהיו זהים כמעט לחלוטין ואפילו נמוכים יותר ברבים מהמקרים לעומת שאר המדינות. יש כמובן מקום אחד ששם, כמו תמיד, המחירים נמוכים יותר, והוא סין. הסיבה לכך היא שאין שם עלויות רגולציה ועלויות שינוע. אנחנו צריכים לגרום לכל צרכן להגיע לפחות כמה פעמים בשנה לחנות. אנחנו נעבוד על רווחיות נמוכה ועל מסות גדולות".

מהו הרציונל השיווקי שלכם? 

"כשמשפחה נכנסת לחנות, המטרה היא שכולם ימצאו בה משהו שהם צריכים וגם משהו שהם רוצים, כל אחד בתחומו. זו רשת שאתה נכנס אליה ואף אחד לא מציק לך. אין לנו מוכרנים בחנויות. אם צרכן צריך, הוא פונה לעזרה. אם אתה קונה אתה קונה, ואם לא - אז לא. בדרך כלל אנשים שנכנסים לחנות יוצאים ממנה עם יותר ממוצר אחד. אחת הסיבות היא שלקוח שנכנס היום לחנות וייכנס אליה בפעם הבאה, ימצא בה מגוון חדש. קשה להיכנס לחנות של מיניסו ולהגיד 'אני צריך רק מוצר אחד'".

מייצרים סינית

רשת מיניסו ממותגת כרשת יפנית, אף שרוב מוצריה מיוצרים בסין. כהן מנסה להסביר את התהייה שלנו בעניין ואומר כי "חלק גדול מהמוצרים מיוצר בסין כמו בכל רשת אחרת בעולם. הטלפונים של אפל מיוצרים בסין. אני חושב שהצרכן הישראלי הוא סופר־חכם. הוא לא צריך שיספרו לו סיפורים. בכל מוצר שהוא יהפוך בקניון הוא יראה את ארץ הייצור. 

"אני לא חושב שארץ הייצור של רוב המוצרים משפיעה על ארץ המותג. המותג הוא יפני בגלל איכות המוצרים, השליטה באיכות, הסטנדרטים היפניים, העיצוב היפני, בגלל הנראות והדקדוק היפניים והרבה דברים יפניים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר