חודש כחול־לבן מתחיל: רק 37% ממכירות המזון מתוצרת מקומית

6,000 מוצרים סומנו בתו "מיוצר בישראל" ויקודמו במבצעי מכירות מיוחדים • במונחים כספיים - רק 8.5% ממוצרי הטואלטיקה מיוצרים בארץ • השר כהן: "הצעד ייטיב עם התעשייה והעובדים"

עגבניות "כחול-לבן", צילום: אורן נחשון

יותר מ־100 יצרנים ישראלים המוכרים מוצריהם לרשתות מזון קמעונאיות, נענו לקריאת מטה כחול־לבן במשרד הכלכלה והתעשייה, והחלו בימים אלו לסמן אלפי מוצרים נוספים בתו "מיוצר בישראל". 

הסימון נעשה לקראת "חודש כחול־לבן", שיתקיים במספר רשתות מזון החל מהיום ועד לסוף החודש. בסך הכל יסומנו כ־6,000 מוצרים המיוצרים בארץ.

על "חודש כחול־לבן" הכריז מטה כחול־לבן במשרד הכלכלה והתעשייה, בשיתוף התאחדות התעשיינים וההסתדרות. לקריאת המטה נענו שלוש רשתות המזון הקמעונאיות, שופרסל, יינות ביתן - כולל מגה ורשת ויקטורי. מאות יצרנים הצטרפו למהלך. 

המהלך נועד לקדם תוצרת הארץ, ולכן הוא ילווה בהנחות על מוצרים אלה ובמתנה לקונים סל מוצרי כחול־לבן. לדברי המטה, מדובר בקידום עובדים ישראלים וגם בגאווה לאומית. 

תו "מיוצר בישראל" הוא סימן מסחר רשום בבעלותה של התאחדות התעשיינים בישראל, החל על מגוון רחב של מוצרים ממגוון ענפים ובהם מוצרי מזון, תוצרת חקלאית, משקאות, טואלטיקה, חומרי ניקוי ועוד. נכון להיום, התוצרת הישראלית מהווה 37% בלבד ממכירת מוצרי המזון, ו־8.5% ממכירת מוצרי הטואלטיקה. 

בין היצרנים שהצטרפו למהלך - אסם, תבליני מימון, סלטי שמיר וטמפו שהצטרפו עם מאות מוצרים וכן שטראוס, תנובה, ויטה פרי גליל, נביעות, פריגת, יוניליוור, קוקה קולה, טרה, סלטי מיקי, ויסוצקי, עוף טוב ועוד.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן אמר כי "הצטרפותם של יצרנים חדשים וותיקים למועדון 'מיוצר בישראל' מרחיב באופן משמעותי את סל המוצרים המסומנים כתוצרת כחול־לבן במטרה לקדם את רכישתם ולחזק את הייצור המקומי. צעד זה הוא המשך לתיקון תקנות מקור והרחבת חוק המכרזים להעדפת כחול־לבן, שנועדו להיטיב עם התעשייה המקומית והעובדים בארץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר