המותחן שיטיס אתכם בין הדפים

עם טוויסטים מרהיבים בעלילה וגיבורה בלתי נשכחת - אין פלא שספר המתח "ללא מוצא" כבר בדרך לקולנוע

צילום: Javardh on Unsplash //

פותחים תיק: דרבי, סטודנטית צעירה לאמנות, קיבלה בשורת איוב מאחותה, שאמה גוססת מסרטן, והיא עושה את דרכה אל בית החולים שבו מאושפזת האם - מרחק של מאות קילומטרים מביתה. אלא שסופת שלגים עזה מאלצת את דרבי ת'ורן לחפש מחסה בהול בתחנת מנוחה. עד מהרה מתברר שכוחות חילוץ לא יוכלו להגיע אל התחנה המבודדת אלא עם בוקר, כעבור כ־8 שעות. דרבי, יחד עם ארבעה אנשים נוספים שגם הם מצאו שם מחסה, ייאלצו לבלות בתחנה את כל הלילה. ואם זה לא מספיק, דרבי מגלה במקרה כי באחת המכוניות החונות מחוץ לתחנה כלואה בתוך כלוב ילדה קטנה. מה היא תעשה עכשיו? 

גבולות הז'אנר: כינוס קבוצת אנשים במתחם סגור שאין אפשרות לצאת ממנו הוא אלמנט ספרותי דרמטי החביב על גדולי הכותבים; אגתה כריסטי ב"רצח באוריינט אקספרס" או סטיבן קינג ב"הניצוץ" למשל. על המתח שיוצרת העלילה מתווסף מתח־רקע קבוע, שנוצר מן הידיעה שאין אפשרות להימלט מזירת ההתרחשויות. יתרון נוסף לז'אנר הזה - הוא מתאים מאוד לעיבוד קולנועי: "רצח באוריינט אקספרס" זכה לכמה גרסאות, "הניצוץ" הפך בידיו של סטנלי קובריק לאחד מסרטי האימה הגדולים בכל הזמנים, וכך גם "ללא מוצא" יהפוך בקרוב לסרט, בהפקת אולפני פוקס.

מדד המתח: "ללא מוצא" מציע רמת מתח אדירה, מכל כיוון. כבר הסיטואציה הבסיסית - צעירה בעלת כוונות טובות מתמודדת עם סיטואציה בלתי אפשרית בתנאים בלתי אפשריים, פיזיים ונפשיים - היא מתכון בדוק לכסיסת ציפורניים. השאלה "מי לנו, מי לצרינו?" מרחפת כל העת מעל האירועים, וככל שהלילה מתקדם הופכות התשובות לצפויות פחות ופחות. 


"ללא מוצא" // כריכת הספר (הוצ' עברית)

השורה התחתונה: מזמן לא נתקלתי בספר שראוי כל כך לתואר (שקשה לתרגמו לעברית) Page Turner - מותחן שאתה ממש חייב לטוס בין דפיו כדי לגלות מה יקרה בעמוד הבא. עם טוויסטים מרהיבים בעלילה וגיבורה בלתי נשכחת - זהו ספר שקשה מאוד להניח מן היד. 

ללא מוצא / טיילור אדמס; מאנגלית: דפנה ברעם; עברית, 272 עמ'

 • חשיפה: צילומים מהפקת ענק של HBO בישראל

 • אילת מציגה: כך נתמודד על אירוח האירוויזיון

 • נטע TV: קמפיין ראשון לנטע ברזילי

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר