מה שניקר בראשי כל חמישים המטרים ממערכת ''ישראל היום'' להיכל מנורה מבטחים זה איך לעזאזל צמד זמרים עם עשרה שירים וחצי יכולים להחזיק הופעה מלאה. זה דבר אחד להופיע בפני קייטנות וועדי עובדים במשך 40 דקות, ודבר אחר לגמרי להצדיק הופעה אמיתית בהיכל מנורה מבטחים.
חתך הגילאים, כמצופה, התחלק לשניים: הורים בני 35 פלוס וילדים בני 12 מינוס. עם הכניסה להיכל מודגש גודל האירוע באור יקרות אדמדם, לצד יהלומים, זהב ופרווה (שלא תהיינה טעויות למופע של מי הגענו), מסכי ענק, במה מדורגת, קטווק סמלי ואינספור גופי תאורה.
כמו תמיד, גם הפעם, הקהל הישראלי לקח את הזמן. רשום היה מפורשות שפתיחת הדלתות בשש וההופעה מתחילה בשבע, אבל בשבע רק רבע מהאולם המכור מראש היה מלא. הפעמון המתריע על תחילת ההופעה התחיל לצלצל כבר בשש וחמישים דקות, אבל האולם התמלא לחלוטין רק בשעה 19:28. כאילו ההפקה היתה מוכנה לעיכוב מראש, המופע התחיל ב-19:30 בדיוק.
אפשר לחנך את הקהל הישראלי, שאול מהבארבי עשה את זה, והיום כל אחד יודע שהופעה במועדון ההופעות הוותיק מתחילה בעשר. אם הגעת בעשר וחמישה, הפסדת שיר. הגיע הזמן להחיל את שיטת בארבי גם על שאר המקומות בארץ לטובת אלה שמגיעים בזמן, ויפה הופעה אחת קודם.
המופע נפתח באווירת פסטיגל או גמר הישרדות עם הלמות תופים ושישה רקדנים בכוריאוגרפיה דרמטית, אינטרו ארוך שמבשר על כניסת שניים מהכוכבים הכי גדולים שידעה ישראל בשנים האחרונות, אבל לבמה עלה הכוכב העולה 2018 סטפן, עם חור ענק במכנסיו שמגלה תחתונים אדומים לא בכוונה, וז'קט זהוב פתוח שחושף יותר קוביות משאפשר לספור, לגמרי בכוונה.
זה מופע לילדים מא' עד ת' - פלייבק מלא פרט לשירה, כוריאוגרפיית היפ הופ חצי סקסית, תחפושת מגוחכות לזמר בעל חשיבות עצמית מוגזמת. אבל על אף שהכל הוכן על פי המתכון המוכר, הקהל לא אכל את הכישרון החדש, הם באו לראות את הכישרונות שכבר בדרך לעשות את אמריקה, והם לא יתפשרו על אף אחד אחר. הם ישירו יחד איתו בין השירים כאשר הוא מפעיל אותם, אבל ישחקו בפלאפון בזמן שהוא שר.
סטפן סיים את החימום שלו בשעה 19:52 עם הגרסה שלו לקלישאת שיר לאמא והדואט החדש והמקושקש ששחרר לאחרונה עם סקאזי.
הצמד עלה לבמה בשעה 20:00 אחרי שעון עצר של 60 שניות. אבל השעון בישר אך ורק על סרטון ''מאחורי הקלעים'', מבוים לגמרי. ''זה מביך אחי'', צוחקים על סטטיק חבריו על שהוא מנסה לסלסל, ונכון, זה אכן מביך. ואז מסתיים הסרטון בבום ענק, נכנסים רקדנים, הלדים דולקים, הריקוד מסתיים וסוף סוף זה קורה... עוד סרטון. על מה ההורים האלה שילמו, לעזאזל, וכמה מהם היו צריכים להסביר לילדים המבולבלים שלהם איפה סטטיק ובן-אל?
שוב הרקדנים יוצאים, עוד סרטון. שלושת החמודים - סטט בוי, תבורי וג'ורדי מרוחים על ספה ומתרגמים את השירים שלהם לאנגלית. הנה ההזדמנות להוכיח את עצמם, עם מופע בפני 8,000 איש. לא הרבה מוזיקאים שבערך שנתיים בשטח זוכים לכבוד שכזה.
ובשעה 20:07 זה קורה. מסכים סוף סוף זזים, תמרות אש ותאורה מחשמלת מבטלים כל אפשרות למריחה נוספת, והשניים פורצים לבמה בלי הרבה בוויזה, אבל עם מלא רקדנים בתלבושות סטייל ערוץ הילדים.
קלישאה של דיג'יי עם אוזניות לצווארו ותופים ומצילות לצדיו שנגלה מאחורי המסכים עושה את עצמו מתקלט. אחת הרקדניות היא סימור דניאל, זוכת ''רק רוקדים לרקוד''. והניים דרופינג ממש לא מסתיים כאן.
הצלע השלישית של הצמד ג'ורדי, מופיע מיד אחרי לאחר מכן כרוקח במעבדה. לפחות הוא לא עובד עלינו שהוא מנגן, כמו הדיג'יי למעלה. לאחר מכן מופיעים שולחנות עם מחשבים, שלא מחוברים לשום דבר. ושלל האביזרים שמרכיבים את תפאורה אירונית לא מסתיימים כאן.
חשוב לציין שההפקה כשלעצמה מרשימה מאד. מהבחינה הזאת - הם מוכנים לאמריקה, עם מסכים זזים, אש ועשן, תפאורה ורקדנים, שרירים בולטים ותלבושות נוצצות, וידאו ארט מושקע ופלייבק מלא חוץ משירה לאורך כמעט כל ההופעה. בשעה 20:19, ''מקהלת גוספל'' מפציעה מאחורי המסכים, עושה את עצמה שרה במשחק מוגזם.
מסכים זזים, אש ועשן, תפאורה ורקדנים, שרירים בולטים ותלבושות נוצצות // צילום: קוקו
לאורך כל ההופעה ניכר שסטטיק ובן-אל באמת אוהבים את מה שהם עושים. הם רוצים לעשות בדיוק את זה. הם מוצר מסחרי מנוהל עד זרא ומצליח בהתאמה, אין עם זה ויכוח, אבל הם עושים את זה מאהבה והם טובים בזה. במיוחד סטטיק, שפרט להיותו ראפר מאד מוכשר, הוא גם חיית במה אמיתית, נולד לרקוד, לשיר ולעשות שמח. הם שרים טקסטים נקיים כמעט לגמרי, ומהבחינה הזאת טוב שילדים יעריצו אותם, במקום ללכת שבי אחרי סמלי סקס במסווה של מוזיקאים.
עם ביצוע ''זהב'' חמישה רקדנים נכנסים לבמה עם כלי נגינה ועושים את עצמם מנגנים. באמצע השיר יונתן מרגי נכנס לבמה ומבצע את ''בילי ג'ין'' של מייקל ג'קסון. לא נרחיב על האפיזודה האומללה הזאת, רק נאמר שמי שהיתה צריכה לזכות ב''הכוכב הבא'' זכתה, והוא לא היה מביא לנו זכייה באירוויזיון גם אם גדול השמאנים היה מזמן את מייקל ג'קסון בעצמו להדריך אותו למופע. אה, וזה היה כל כך גרוע עם פלייבק מלא. כן. לפחות בברייקדאנס הוא יותר טוב.
עוד סרטון. בשעה 20:31 סטטיק עולה למאוול אחרי החלפת תלבושות וטל פורר, מפיק המופע, הגיע לנגן על פסנתר גרסה רגועה של ''הכל לטובה''. הבמה מתרוממת עם השניים עליה והפזמון מתפרץ. עם עוד גימיק, אבל בלי רקדנים ויותר מדי שטויות, סטטיק ובן-אל הגישו את הביצוע היפה והמעניין ביותר של הערב.
אך מיד אחר כך - ההפך הגמור. מחרוזת שירי מיסי אליוט עם ביונסה, ג'סטין ביבר, ג'סטין טימברלייק ועוד, עם רקדנים שאין לה שום טעם אחר פרט ללהעביר את הזמן. אם היתה להקה על הבמה שמנגנת בזמן שהכוכבים מחליפים בגדים, ניחא. אבל הקטע התלוש הזה פשוט מגוחך.
מוכנים לאמריקה // צילום: קרן למברגר
מתופפים מרמזים על טודו בום, אבל מושכים את הזמן שתי דקות עד שהשיר מתחיל. הלהיט הכי גדול של השניים מגובה ברקדניות סטייל קרנבל ומטחי קונפטי. שואו מרשים עד הפרט האחרון. אבל זה לא מופע מוזיקלי, זה פסטיגל בלי עלילה, אלא אם מחשיבים את הסרטונים שתפקדו כפילרים בין השירים ''עלילה''.
אחרי ''טודו בום'' הם חילקו את הקהל לשניים, כדי שיעודדו כל אחד מהם בנפרד בדרך לנצח בסוני. ואז הם התישבו ועשו את עצמם משחקים מול סרטון שהוכן מראש. במהלך המשחק הפיקטיבי הם ביקשו מהקהל לעודד אותם, כל אחד מהצד שלו. אנחנו היינו בדיוק באמצע.
''בא לה לרקוד'' של סטטיק וגל מלכה, ''ברבי'' ו''דובי גל'', ועל המסכים מוקרנת כתבה ישנה של החדשות מההופעה של כוורת בשנת 2013, ולא אחר מאשר לירז רוסו היה מהראשונים לחכות שם על הדשא, ועל כן התראיין לכתבה. וראו מה קרה - חמש שנים מאוחר יותר, לא אחר מאשר דני סנדרסון בא להתארח בהופעה שלו כדי לבצע יחד את ''יו יה'', והגיטרה שלו אפילו מחוברת!
דווקא עכשיו לא היתה מזיקה איזו במה מתרוממת עבור סנדרסון, שנמוך מהאחרים ביותר מראש. רגע של נחת לאלפי ההורים שליוו ביחידים גדודי ילדים להופעה הזאת.
כמובן שכל הביקורת מעיני בן ה-37 שלי לא מזיזה כלום לבני העשר שמילאו את האולם. הם, כנראה, קיבלו את מה שהם רצו - הופעה של סטטיק ובן-אל. כל הפיצוצים והתפאורה הם רק בונוס. בשעה 21:10 הם יורדים מהבמה, לפני הדרן בדמות ''קאוואיי'', היחיד שלא בוצע עד כה. בשעה 21:18 הם כבר עשו לב משותף לקהל בפרידה אחרונה בהחלט.
יחד עם סטפן, מרגי, סנדרסון, מלא קטעי וידאו, קטעי ריקוד תלושים ושאר ירקות, היתה הופעה של קרוב לשעתיים. סטטיק ובן-אל נטו בלי קטעי קישור קיבלנו למשך פחות משעה. ככה ממלאים הופעה עם 11 שירים.
סטטיק ובן-אל, היכל "מנורה מבטחים" תל אביב, 17.06.18
את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו