לאישור הממשלה: דרך מקוצרת לנתב"ג

אחרי 20 שנה: המלצה לקיצור הדרך לבאים מגוש דן - באמצעות מנהרה שתעבור מתחת לכביש 1 • התוכנית, בעלות 400 מיליון ש' אושרה ע"י חברת נתיבי ישראל

נתב"ג // צילום: עמי שומן ,
נתב"ג // צילום: עמי שומן

המועצה הארצית לתכנון ובנייה בראשות זאב בילסקי המליצה לממשלה לאשר את תוכנית מחלף הכניסה המערבי לנמל התעופה בן־גוריון (מחלף כפר חב"ד), המיועד לשמש מחלף הכניסה הראשי לנמל. 

התוכנית, בעלות 400 מיליון שקלים אושרה על ידי חברת נתיבי ישראל וכוללת הקמת מחלף כניסה מערבי שישרת את הבאים ממערב וגשר להולכי רגל ורוכבי אופנים. 

בנתב"ג עברו בשנה החולפת יותר מ־20 מיליון נוסעים, בקצב גידול שנתי אדיר של 13%; שני שלישים מהם מגיעים מכיוון מערב. כיום, רוב הטסים מבן־גוריון המגיעים מכיוון גוש דן נוסעים במעקף של כ־8 ק"מ מזרחה וחזרה מערבה.

המחלף החדש יחסוך את זמן הנסיעה המיותר, תוך הפחתת זיהום האוויר הנגרם מהארכת מסלול הנסיעה. המחלף המוצע הוא על דרך מס' 1, בתחום המועצה האזורית עמק לוד, בין היישובים אחיעזר, צפריה וכפר חב"ד. תוואי המחלף המתוכנן יגיע היישר לכניסה לטרמינל 3, באמצעות מנהרה תת־קרקעית מתחת לכביש 1. מחלף הגישה הקיים ימשיך לשמש את הנוסעים המגיעים מכיוון מזרח.

מדובר בתוכנית שאושרה כבר בשנת 1997, שבמסגרתה היה אמור המחלף לשמש המחלף העיקרי הנותן מענה תחבורתי הולם למגיעים לנתב"ג מכיוון מערב. יישום התוכנית התעכב שנים ארוכות בשל התנגדות תושבי כפר חב"ד והמועצה האזורית עמק לוד, שהגיעה גם לפתחו של בית המשפט. מנהלת מנהל התכנון, דלית זילבר, אמרה: "אחרי 20 שנה הושלמה היום התוכנית להקמת המחלף החשוב ביותר לנמל התעופה של מדינת ישראל".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר