פרסום של חברת זוגלובק, שבו נעשה שימוש בתמונות של ילדים – בנים בלבד על גבי אריזות ובמודעות פרסום מטעם חברת Wicked Brand, יצר סערה היום (ראשון) בשל טענות להדרת נשים, זאת לאחר שחברת הפרסום האשימה את הרבנות בכך שאסרה על הצבת תמונות של בנות.
גולשת בשם טליה קליין פרץ פרסמה אתמול (שבת) בדף הפייסבוק שלה פוסט זועם שזכה לתפוצה רחבה. "מה חסר בתמונות, או יותר נכון מי חסר בתמונות?", כתבה. לדבריה, לפי משרד הפרסום, נאסר על זוגלובק להשתמש בתמונות של ילדות על האריזות. "נכון או לא נכון, עובדתית כרגע יש ארבעה מוצרים (חמש אריזות) ורק תמונות של בנים. תסיקו מסקנות בעצמכם". לפוסט צורפו תמונות אריזות המוצרים שעליהן נראים בנים בלבד.
"יש אנשים ששואלים למה זה משנה", הוסיפה קליין פרץ. "זה משנה כי מוציאים נשים מחוברות של איקאה, מהשלטים של מקבי, ופאקינג טשטשו פרצוף של אישה בשואה. זה טרנד מפחיד ומלחיץ וצריך לעצור אותו עכשיו. כל חברה כמו זוגלובק ואיקאה שמפרסמים ללא נשים וילדות נותנת לגיטימציה למחיקה של נשים מהמרחב הציבורי. טרם הצלחתי להבין איך ילדה בת 6 היא אובייקט מיני שצריך להסתיר". הפוסט צבר לא מעט תפוצה, בעיקר לאחר שחברת הפרסום של המוצר כתבה בתגובה לאחד הגולשים כי הסיבה להסרת תמונות הבנות הינה בהוראת הרבנות הראשית. "לצערנו הרבנות לא מאשרת בנות", כתבו.
גם שדולת הנשים התרעמה על הנושא. ״זוגלובק לא לבד", טענו בשדולה. "אנחנו שומעות על מקרים נוספים בהם הבד"ץ מתנה את תעודת הכשרות באיסור על הצגת דמויות נשים על אריזות מזון. מדינת ישראל ומוסדות רשמיים בה בוחרים להתכופף תחת דרישות דתיות קיצוניות, שעל פיהן דמויות נשיות מטמאות את המרחב הציבורי. אלא שהצניעות הנדרשת היא למעשה מאבק של כוחות דתיים מסויימים על כוח פוליטי".
בזוגלובק הכחישו את הטענות בתגובה. "הרבנות לא אסרה מעולם על תמונות נשים או ילדות על האריזות. זוגלובק משלבת תמונות נשים באריזותיה. במקרה הזה נפלה טעות ואנו נעלה בהמשך עם אריזות הכוללות גם תמונות של ילדות באותה סדרת מוצרים".
את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו