אילת // צילום: יהודה בן יתח

התיירים מאירופה כובשים את אילת

משאירים את המעילים בבית: אילת חזרה לככב על מפת התיירות העולמית עם כ־150 אלף תיירים שנחתו בשדה עובדה • חברות תעופה נוספות פותחות קווים לעיר

עוד לפני פתיחת נמל התעופה רמון לטיסות בינלאומיות, באוקטובר הקרוב, הצליח משרד התיירות להחזיר את אילת למפת התיירות העולמית: בעונת החורף המסתיימת נחתו בעובדה כמעט 146 אלף תיירים, בכ־50 טיסות שבועיות. התרומה למשק מתיירות החורף לעיר הגיעה לכ־680 מיליון שקלים. 

כבר עתה הודיעו חברות תעופה נוספות על פתיחת קווים לאילת. בין היתר עשו זאת חברת אדלוויז, חברה בת של לופטהנזה שתפתח קו ישיר לציריך, וטרנסאוויה, שתטוס לאילת מאמסטרדם.

לדברי שר התיירות, יריב לוין, "נוהל טיסות אילת מוכיח את עצמו שוב ושוב עם עלייה במספר התיירים זו השנה השלישית ברציפות. הוא שם את אילת על מפת התיירות הבינלאומית. מאמצי המשרד בשיווק הדרום, הנגב והערבה כיעדי נופש אטרקטיביים עם מזג אוויר נוח ברוב ימות השנה, בשילוב התמיכה ביזמים ובפיתוח תשתיות תיירותיות, לינה ואירוח - כל אלה מביאים אותנו לשיאים חדשים בתיירות הנכנסת למדינת ישראל".

מאוקטובר 2017 ועד אפריל 2018 נחתו בשדה התעופה עובדה ליד אילת, מדי שבוע, 40 עד ל־50 טיסות מאירופה, מתוכן 12 טיסות שבועיות מפולין, 10 מגרמניה ו־17 מרוסיה. בעונת החורף הקודמת (אוקטובר 2016 עד אפריל 2017) הגיעו לעובדה 77,495 נוסעים (עלייה של 56% לעומת עונת 2015-2016). התיירים הגיעו ב־21 טיסות שבועיות.

שר התיירות יריב לוין // צילום: נעם ריבקין פנטון

משרד התחבורה מתגמל חברות תעופה זרות הטסות לישראל: 250 אלף יורו על כל תדירות טיסה שבועית, ואם הקו פועל שלוש פעמים בשבוע - המענק ממשרד התיירות הוא 750 אלף יורו (המענק הוא חד־פעמי). הנוהל יושם לראשונה בעונת החורף 2015-2016, עם 49,618 נוסעים (עלייה של 167% במספר הנוסעים לעומת עונת החורף הקודמת, 2014-2015).

משרד התיירות משווק את ישראל בעולם כיעד נופש עם מזג אוויר נוח ברוב ימות השנה, לרבות החורף, והדגש מושם בעיקר על תיירות מדברית, שבה אין לישראל תחרות ראויה. במסגרת תוכנית לפיתוח מוצר תיירותי מדברי ובמטרה לחזק את הנגב והערבה, תומך משרד התיירות ביזמים ומפתח תשתיות תיירותיות שיאפשרו חוויית רכיבה על אופניים ושבילי הליכה, וכן בהקמת תשתיות ללינה ולאירוח ברמות שונות. 

גם תחרות ג'ירו ד'איטליה נוצלה למסע שיווק של ישראל, שנופיה נראו בשידורי יורוספורט על ידי יותר מחצי מיליארד איש, רובם באירופה. במסגרת הקמפיין הפרסומי של משרד התיירות באירופה הושק בחודש מארס סרטון המקדם ברשתות החברתיות את מזג האוויר השמשי באילת. קמפיין "סאני" של משרד התיירות זכה להצלחה רבה בגל הפרסום הראשון, שאליו נחשפו יותר מ־200 מיליון משתמשים ביבשת. כמו כן נספרו יותר מ־13 מיליון הקלקות המנווטות אל עמודי הנחיתה השונים, שבהם הגולשים שהו יותר מדקה בממוצע. הקמפיין הניע עד כה ליותר מ־1.6 מיליון משתמשים ייחודיים לעמודי מכר חבילות תיירות לישראל וליותר מ־60 מיליון תיירים פוטנציאליים ביותר מ־10 מדינות דרך ערוצי הטלוויזיה באירופה.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו