ישראל מובילה בפיתוח רכב אוטונומי

מאה סטארט־אפים ישראליים ונציגי חברות רכב מובילות בעולם השתתפו בתערוכת התחבורה החכמה אקומושן בת"א

תערוכת אקומושן // צילום: אסף קליגר

ישראל ממשיכה להוביל בתחום הרכב: השבוע התקיימה תערוכת "אקומושן" (EcoMotion), בסימן "מעצבים מחדש את תחבורת המחר, היום!". מדובר בתערוכת תחבורה חכמה בהשתתפות מאה סטארט־אפים מישראל ונציגי 400 חברות בעולם, ובהן פורד, ב.מ.וו, טויוטה, סקודה, הונדה, GM ואאודי.

בתערוכה הוצגו מערכות שליטה מרחוק בכלי רכב ללא נהג, מערכת חיישנים שתמנע שכחת ילדים ברכב, מערכת סריקה ממוחשבת לרכב המאפשרת גילוי תקלות או חפצים זרים ברכב, מכ"ם ברזולוציה גבוהה לכלי רכב אוטונומיים ועוד. הכל על טהרת הפיתוח הישראלי. כמו כן, הוצגו מערכות המזהות ומנטרלות ניסיונות השתלטות על הרכב האוטונומי על ידי גורמים חיצוניים ולא מורשים.

אורלי דהן, מנכ"לית קהילת EcoMotion, אמרה בתערוכה כי "ישראל היא שותפה אמיתית בעולם התחבורה החכמה".

אתמול נודע כי פולקסווגן תבנה בעבור אפל צי של "שאטלים אוטונומיים" להסעת עובדים למשרדי החברה, לאחר שאפל ניהלה מגעים עם ב.מ.וו ומרצדס, שלא הבשילו לכדי עסקה.

הפרויקט מגיע אחרי שורה ארוכה של קשיים שמהם סבלה החברה כשהיא צמצמה משמעותית את פרויקט המכונית האוטונומית וזנחה את התוכנית לפתח מכוניות משלה. על פי ההערכות בכנס, חלק מהטכנולוגיות שהוצגו ייכנסו לפעולה כבר במהלך השנה הבאה, והיעד הוא להפעיל את כל המערכות ב־2021. 

EcoMotion היא מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, המינהלת לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד רה"מ ומשרד הכלכלה.

ברקע הכנס, אמר דרור ירושלמי, מנכ"ל ולנס (Valens), חברת הסמיקונדקטור הפרטית הישראלית הגדולה ביותר, המפתחת שבבים חכמים לתעשיית הרכב החכם: "על מנת להוציא את הרכב האוטונומי המלא מהכח אל הפועל, ולהתחיל להריצו על הכבישים בכל מקום בעולם, יש לעבור תהליך של שינוי מהותי על ידי החלפת התשתית הקיימת כיום ברכבים בתשתית חדשה ויעילה המותאמת לדרישות העתיד. זו ההזדמנות לעשרות חברות  ישראליות, שכן החדשנות הישראלית היא זו שתגשים את חזון הרכב האוטונומי".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר