"Shoplifters" של הבמאי היפני הירוקאזו קורה-אדה ("אחותנו הקטנה", "אחרי הסערה", "סיפור משפחתי") הוא הסרט הזוכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן ה-71, שננעל אמש (שבת).
סרטו של קורה-אדה, שזכה בפרס הגדול מטעם חבר השופטים (שבראשו עמדה השחקנית קייט בלאנשט) מגולל את סיפורו של גנב שפוגש ילדה צעירה ומחליט לאמץ אותה ולצרף אותה למשפחתו לאחר שהוא מזהה בה סימני התעללות.
זו הפעם החמישית שקורה-אדה, מבכירי במאי יפן (והבמאי היפני היחיד שכמעט כל סרטיו מוצגים באופן מסחרי בארץ), מציג סרט בבימויו בתחרות הרשמית של קאן, אך זוהי זכייתו הראשונה.
קורה-אדה מקבל את פרס דקל הזהב. משמאלו: ראש חבר השופטים קייט בלאנשט. מימינו: השופטת קריסטין סטיוארט// צילום: אי.פי
את פרס ה"Grand Prix" - הפרס השני בחשיבותו בפסטיבל – קטף סרטו החדש והמדובר של הבמאי האמריקני ספייק לי, "BlacKkKlansman", שמבוסס על סיפור אמיתי, ושמתמקד בשוטר סמוי שחור שנעזר בשוטר יהודי כדי להסתנן לתא של הקו קלאקס קלאן. בסרט מככבים ג'ון דיוויד וושינגטון (בנו של דנזל וושינגטון) ואדם דרייבר ("מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר").
את הפרס השלישי בחשיבותו, פרס חבר השופטים, אספה לחיקה הבמאית הלבנונית נאדין לבאקי עבור סרטה "כפר נחום".
עם כל הכבוד לזוכים, את מרב תשומת הלב בטקס הפרסים משכה השחקנית-במאית אסיה ארג'נטו, שניצלה את שהותה על הבמה (לרגל הענקת פרס השחקנית) כדי לתקוף את המפיק המנודה הארווי ויינסטין, שלטענתה אנס אותה. "הפסטיבל הזה היה שדה הציד שלו", אמרה לקהל. "הוא כבר לא יוזמן לכאן לעולם, אבל נמצאים כאן הערב כאלה שעדיין צריכים לשלם על הפשעים שביצעו. אתם יודעים מי אתם, ואנחנו יודעים מי אתם". הקהל המופתע הגיב במחיאות כפיים רמות.
השחקנית אסיה ארג'נטו שהפתיעה את הקהל בנאומה// צילום: רויטרס
פרסים נוספים שחולקו כוללים את פרס השחקן, שהוענק למרצ'לו פונטה, עבור הופעתו בסרט "Dogman" של הבמאי האיטלקי מתיאו גארונה ("גומורה"), ואת פרס השחקנית, שאתו קטפה לסמאל יסליאמובה עבור עבודתה בסרט הקזחי "Ayka".
פרס הבימוי הוענק לפאבל פאבליקובסקי הפולני-בריטי ("אידה") על סרטו "מלחמה קרה", ופרס התסריט ניתן לשני סרטים: "מאושר כמו לזרו" של אליצ'ה רורוואכר האיטלקייה, ו"שלושה פנים" של ג'פאר פנאהי האיראני.
הבמאי הקשיש ז'אן לוק גודאר, שהציג בפסטיבל את סרטו החדש והניסיוני "The Image Book", זכה בפרס מיוחד מטעם חבר השופטים על כך שהוא "מאתגר את אמנות הקולנוע ומגדיר את גבולותיו מחדש".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו