הישראלים שמכניסים משכורת נוספת בזמן שהם כותבים כמה מילים

דמיינו מה תוספת של אלפי שקלים בחודש תעשה לכם ואיך מקצוע מעניין ומרתק יספק לכם תוספת הכנסה או קריירה חדשה

צילום: רינה יוגל // רינה יוגל, מייסדת מכללת טקסט-לי לשיווק מבוסס תוכן בדיגיטל.

את רינה יוגל מנכ"ל "טקסט - לי", חברת תוכן מובילה בתחום, פגשתי בכנס יזמות עסקית. בעידן שבו משקי בית רבים נדרשים ל"משכורת שלישית", אומרת רינה, כתיבת תוכן לרשת האינטרנט היא דרך נהדרת להגדיל את ההכנסה החודשית באלפי שקלים נוספים ולחיות ברווחה כלכלית.

 

כדי להיות כותבי תוכן מקצועיים ולהשתלב בתחום, רינה מזמינה אתכם לקבל הצצה לעולמה המרתק והמתגמל של כותבת תוכן ברשת.

 

לא, אינכם חייבים להיוולד עם העט ביד, טוענת רינה, גם אם אינכם יודעים לכתוב. כותב תוכן טוב לא חייב להיות טיפוס יצירתי באופן היוצא מגדר הרגיל. אני טוענת כי כ- 80% מאומנות כתיבת התוכן היא טכניקה נלמדת ונרכשת ורק אולי כ- 20% נשען על יצירתיות, היכולת לפתח רעיונות חדשים ותוכן מעניין.

 

למעשה, זה מה שרינה מלמדת בקורס החדש שלה שבו היא מכשירה כותבי תוכן מעולים המעוניינים לייצר הכנסה נוספת או הכנסה עיקרית באמצעות כתיבת תוכן עבור בעלי עסקים וחברות.

 

זה נשמע לי מצוין, זה סיקרן אותי והחלטתי לשאול את רינה מספר שאלות.

 

מה זה שיווק מבוסס תוכן בדיגיטל?

 

בעידן שבו רשת האינטרנט הפכה להיות פלטפורמת השיווק העיקרית, כותב תוכן שיווקי הוא איש השיווק שמאחורי המקלדת והביקוש לכותבי תוכן גדל מיום ליום.

 

 “שיווק באמצעות תוכן, הוא השיווק היחיד שנותר לנו”, אמר סת’ גודין, מומחה עולמי לשיווק, באחד הראיונות אתו. זהו משפט דרמטי, אבל הוא משקף מציאות אמיתית ושינוי מהותי שהתרחש בעולם השיווק בשני העשורים האחרונים, שינוי שטרף את הקלפים.

 

 כתיבה שיווקית היא אסטרטגיה המתמקדת ביצירה של תוכן רלוונטי ובעל ערך במטרה למשוך קהל יעד מתאים ולהפוך אותם ללקוחות רווחיים. זו שיטת שיווק מעולה הצומחת במהירות מסחררת בכל העולם ומתבססת על בניית אמון ומערכת יחסים עם קהל הלקוחות לטווח ארוך במטרה לחשוף את בית העסק והמוצרים ללקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את הפעילות העסקית של החברה.

 

שיטות שיווק ותיקות כבר לא תמיד מספקות את הסחורה. אנו מוצפים בפרסומות, בפלאיירים ובסוכני שיווק ורבים מאתנו כבר פיתחו עיוורון ואטימות כלפיהם. שיווק מבוסס תוכן מייצג גישה שונה. באמצעות כתבות ומאמרים מסקרנים, בעלי העסקים מפתחים מערכת יחסים עם הקונה הפוטנציאלי, מעניקים לו ידע בעל ערך אמיתי, מנסים לעזור לו לפתור את בעיותיו ומשדרים לו שהם תמיד שם, מוכנים לעזור לו מתי שיצטרך.

 

 הלקוח שקורא את התוכן, לומד להכיר את בעל העסק, לראות בו מומחה בתחום וכשהוא יצטרך את המוצר, הוא יפנה אליו מפני שהוא היה שם בשבילו כבר בשלבים הראשונים, כשהוא רק התעניין במוצר. ואנחנו כותבי התוכן, אומרת רינה, נהיה שם כדי לספק לבעל העסק את התכנים הרלוונטיים!

 

האם יש צורך בכל כך הרבה כותבי תוכן?

"התוכן הוא המלך" אמר ביל גייטס, ובכך ביטא את החשיבות של התוכן ובעיקר את הצורך בתכנים רבים ברשת האינטרנט. מנוע החיפוש גוגל ערך מחקר על הרגלי הקנייה של אנשים באינטרנט וגילה שהצרכן הממוצע נחשף ל- 12.4 תכנים לפני שהוא מחליט לקנות את המוצר.

 

הביקוש הרב לשיווק באמצעות תוכן יצר ביקוש אדיר לכותבי תוכן מקצועיים, ביקוש הגובר מיום ליום.

 

מי את רינה, ואיך הגעת אל התחום?

 עוד בילדותי אימא שלי תמיד אמרה לי: רינהל'ה כדאי לך להיות מורה. יהיו לך הרבה חופשים תוכלי להיות עם הילדים ולגדל אותם ללא לחץ של שעות עבודה מטורפות מחוץ לבית. כשבגרתי...שמעתי בקול אימא, אלא מה??

 

סיימתי בהצטיינות תואר ראשון בתנ"ך ובספרות עברית, עבדתי כמורה, הצלחתי, הגשתי לבגרות והכנתי רופאים עולים לקראת הבחינה בעברית המהווה תנאי לקבלת רישיון עבודה בישראל.

 

נכון היו לי הרבה חופשים וכבר בשעות הצהריים הגעתי הביתה אל ארבעת ילדיי, אבל חשתי תסכול. בכל סוף חודש כשקיבלתי את תלוש המשכורת הרגשתי צביטה איומה בלב, רמת השכר לא סיפקה אותי, לא יכולתי לממש חלומות, לא הרשיתי לעצמי לרכוש הרבה דברים ולא אחת כשהילדים שלי אמרו: אני רוצה את זה, תקני לי את זה, נאלצתי לסרב, מדי הרבה פעמים.

 

נכון, היו לי, יחסית, מעט שעות עבודה מחוץ לבית, אבל היה לי בוס תובעני על הראש שהטיל עליי הרבה משימות גם מחוץ לשעות העבודה ונאלצתי לתמרן בין הילדים ועבודות הבית לבין המטלות השונות שדרשה ממני העבודה. 

 

חיפשתי דרך לממש את עצמי, את היכולות שלי, דרך שתאפשר לי לנהל את סדר היום שלי כמו שאני רוצה ומחליטה, ובעיקר עוד אפשרות להכנסה נוספת. למדתי עריכה לשונית ועבדתי כעורכת עצמאית מהבית עבור הוצאות ספרים ולקוחות פרטיים.

 

אחד מהלקוחות שלי היה סטודנט, עולה חדש ממזרח אירופה שלמד לקראת תואר ראשון במדעי התזונה וביקש ממני לסייע לו בעריכה לשונית של העבודות האקדמאיות שהגיש לאוניברסיטה.

 

הוא היה בחור מוכשר, חרוץ ושאפתן. מאוד מהר הוא הבין כי בעידן האינטרנט, הכסף הגדול והאפשרויות לקריירה מאתגרת נמצאים ברשת. הוא למד בניית אתרים וקידום אתרים והציע לי להצטרף אליו.

 

הוא לימד אותי את סודות הרשת ונכבשתי בקסמה. התחלתי להשתלם בלימודי קופירייטינג, למדתי קורסים אצל טובי הקופירייטרים, השחזתי את הכישרונות והתחלתי לכתוב.

 

 כבר בחודש הראשון קיבלתי עבודה באתר שעוסק בנדל"ן. עדיין לא עזבתי את ההוראה, עבדתי כשעה וחצי עד שעתיים ביום מהבית והרווחתי שלושת אלפי שקלים בחודש, בכל חודש. המשכורת הזו הייתה כמעט מחצית מהשכר שהשתכרתי כמורה. התמכרתי לעבודה המעניינת ולכסף שהרווחתי, יכולתי להחליט כמה שעות ביום אני רוצה לעבוד וכמה כסף אני רוצה להרוויח.

 

העבודה ריתקה אותי, במסגרת הכתיבה קראתי מחקרים וחומרים מעניינים, למדתי המון דברים חדשים, עזבתי את ההוראה ופתחתי עסק עצמאי בתחום כתיבת התוכן.

 

כשהחברה שלי גדלה, התחלתי להעסיק כותבי תוכן וגיליתי שחסרים כותבי תוכן מוכשרים בשוק ושקשה מאוד למצוא כותבים ברמה מקצועית טובה. כך נולד הרעיון לפתוח את המכללה ל"שיווק מבוסס תוכן בדיגיטל".

 

את המסלול הארוך שעברתי אני מקצרת לשבעה מפגשים ממוקדים, פוריים, מעניינים ומרתקים שבסופם יוכלו הלומדים להיות כותבי תוכן מצליחים, לא פחות ממני. הם יוכלו לעבוד כעצמאיים או להתקבל לעבודה באחת מחברות כתיבת התוכן, אפילו בחברה שלי.

 

 יועצי כלכלה מציעים לאנשים המתחבטים בלחצים כלכליים או לבעלי הכנסה נמוכה להקטין את ההוצאות ולחיות בצמצום, אומרת רינה, אני מציעה להגדיל את ההכנסות, לעסוק בתחום המעניק סיפוק, כיף, הנאה וכסף ולהצטרף להצלחה של ה- 121.

 

 ככותבת תוכן, את לא פוחדת מתחרות?

ממש לא! הביקוש לכותבי תוכן מקצועיים וטובים רק גובר משנה לשנה. בעבר כבר הדרכתי אנשים שרצו להשתלב בתחום ואני עוקבת בהנאה אחרי ההצלחה שלהם!

 

 דוד בן יעקב, לדוגמה, הגיע אליי כאשר למד באוניברסיטה וחיפש דרך איך להתפרנס בשנות הלימודים. מהר מאוד הוא התחיל לעבוד והכנסותיו החודשיות גדלו מחודש לחודש. עם סיום לימודיו האקדמאיים הוא החליט להישאר בתחום, פתח עסק עצמאי מצליח, היום הוא עובד עם החברות הגדולות במשק וגם אני עובדת אתו בשיתוף פעולה.

 

 

 

 

הספר שכתבה רינה בה היא מעבירה חלק מהשיטות לשיווק מבוסס תוכן בדיגיטל // צילום: רינה יוגל

 

למה את ממליצה לאנשים להתפתח ככותבי תוכן?

כי בכל יום הדרישה לכותבי תוכן טובים גוברת והולכת. כי זה מאפשר לעסוק במקצוע מבוקש, מספק ומהנה, וכבונוס אפשר להכיר תחומי ידע רבים ומסקרנים.

 

כי כותב תוכן יכול לעבוד מכל מקום בעולם, בכל שעה שהוא בוחר ובלי בוס על הראש.

 

כי כל אחד יכול להחליט כמה שעות ביום הוא רוצה לעבוד וכמה כסף הוא רוצה להרוויח.

 

 כי לא נדרשת השקעה כספית כדי להרוויח. אין צורך לרכוש סחורה, לייצר מוצרים או להתקשר לספקים, צריך רק מחשב וחיבור לאינטרנט, קורס חד פעמי ואפשר להתחיל לעבוד. כבר בחודשים הראשונים אפשר להחזיר את ההשקעה של עלות הקורס.

 

כי לא צריך לרדוף בכל חודש אחרי לקוחות חדשים, חלק גדול מהלקוחות הם לקוחות קבועים שיספקו עבודה קבועה בכל חודש.

 

האם אפשר להתפרנס טוב מכתיבת תוכן?

את ההצלחה אי אפשר למדוד, אך אם תעבדו שלוש עד ארבע שעות ביום תוכלו להרוויח בין    6000 עד ל- 8000 שקלים בחודש. אם תרצו להתקדם ולהתפתח, לפתוח עסק עצמאי ולהעסיק עובדים, השמיים הם הגבול.

 

 את יכולה לספר לנו על אנשים שהדרכת בעבר והשתלבו בתעשייה?

יש לי הרבה סיפורים... אבחר את הסיפורים של אריאל ושל תמי. אריאל כבר היה נשוי ואבא לילדה כשהגיע אליי להדרכה בכתיבת תוכן. הוא היה סטודנט לרפואה שיצא למסלול לימודים ארוך ולא היה יכול להרשות לעצמו רק ללמוד בלי להשתתף בהוצאות הבית.

 

כמו חבריו הסטודנטים אריאל היה יכול לעבוד בעבודות סטודנטים, מלצרות, ניקיון ועוד, אך מפני שהייתה לו אישה וילדה הוא חיפש עבודה שאפשר לעבוד בבית בלי להיות כבול לשעות עבודה נוקשות ומחייבות.

 

היום אריאל כבר מסיים את שנת הלימודים החמישית, יש לו כבר שלושה ילדים, וכל השנים האלו הוא מצליח "להביא כסף הביתה" ככותב תוכן.

 

תמי ובעלה דויד גרים באחת השכונות המבוססות של תל אביב ומגדלים שלושה ילדים. דויד עובד כסוחר מניות וחווה תקופות כלכליות טובות לצד תקופות יותר קשות. תמי שלא עבדה שנים רבות החלה להשתעמם בבית וחיפשה תעסוקה מעניינת ודרך להכנסה נוספת שתאפשר לאזן את תקציב המחייה בתקופות הפחות טובות.

 

 כתיבת התוכן הייתה פתרון מצוין עבורה. היא מצאה עיסוק מעניין ומאתגר, היא כבר לא משועממת ואפילו מרוויחה כסף. בתקופות שבהן יש לחץ כלכלי, היא עובדת שעות רבות, בתקופות פחות לחוצות היא מארגנת לעצמה את סדר היום, מחליטה כמה שעות היא רוצה לעבוד וכמה כסף היא רוצה להרוויח. היום אנחנו חברות טובות, יוצאות מדי פעם יחד לכתוב בבתי קפה או במרחבי עבודה, מחליפות חוויות ועוזרות אחת לשנייה.

  

ולסיום רינה, איזה טיפ את יכולה לתת לקוראים שלנו ששואלים את עצמם כעת האם זה יכול להתאים גם להם?

"אין בעיה, הכנתי לכם דף מידע עם תשובה לכל שאלה. מי שיקרא את הדף יוכל להצטרף אליי וליהנות גם הוא מהכנסה נוספת."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר