התאומות ליסה ונעמי דיאז, הלא הן הצמד הצרפתי-קובני IBEYI, חזרו להופעה במועדון הבארבי, כחלק מסיבוב ההופעות שמקדם את אלבומן השני "Ash" שראה אור בספט׳ האחרון.
הופעת הצמד לפני כשנתיים בארץ זכה להערכה רבה. את ״משבר האלבום השני״ הידוע, במיוחד כשמדובר בהרכב צעיר, הצליח הצמד לצלוח, בעיקר בזכות כיוון מוזיקלי חדש, הן על ידי בחירת צליל אלקטרוני יותר והן בבחירת נושאי העיסוק. בעוד שאלבום הבכורה היה מטבעו אישי וחשוף, הצעד הבא היה בכיוון אמירה חברתית, העצמה נשית ואפילו אג'נדה פוליטית. ההופעה החדשה משקפת במידה לא מבוטלת את הכיוון החדש. שתי האחיות נראות מהוקצעות יותר, מנוסות לאחר צבירת כברת דרך על הבמות בכל העולם ובעיקר שולטות היטב בכל תפעול כלי הנגינה האלקטרונים שעל הבמה. האחיות עולות לבמה לבדן, ללא חיזוק של נגנים אחרים, וכדי להשלים את החיסרון, לכאורה, הן נעזרות במקלדות ובלופרים המעבים את הצליל שלהן, בחלק מהמקרים בסיוע ביטים וקולות רקע שהוקלטו מראש.
מהוקצעות, מנוסות ומבדרות. IBEYI // צילום: Gaya's photos
הקהל התל אביבי קיבל באהבה את האנרגיה החדשה של צמד האחיות. אלה מצדן הרגישו כבר לגמרי בבית, ניהלו דיאלוג פתוח וחברי כמעט עם הצופים והעידו על האינטימיות הנעימה שמייצר המועדון שמאפשר להן לראות כמעט את פניהם של כל הנוכחים. מעבר לביצועים לשירים משני אלבומי הצמד, הציגו השתיים גם דינמיקה מעניינת של אחיות תאומות, שמופיעות ויוצרות יחד, אך מבקשות בכל זאת להציג גם את ההבדלים בין שתיהן: נעמי הנועזת והפתוחה (״חצופה ואמיצה יותר״ לדברי אחותה), לעומת ליסה המאופקת שמובילה את השירה של הצמד במרבית השירים.
בין הקטעים הבולטים בהופעה היו שני שירים עוצמתיים מאלבומן האחרון: "No Man Is Big Enough for My Arms", המתייחס לקמפיין הבחירות האחרונות בארה״ב וכולל סימפול מנאומה של מישל אובמה (בהסכמתה ובעידודה) והביצוע לסינגל "Deathless", המתאר חוויה אישית של ליסה כשנעצרה על ידי שוטר צרפתי שחשד בה ללא סיבה רק בגלל צבע עורה. לצד אלה נשארו השתיים מצוינות דווקא כשהן שרות בספרדית ("Me Voy") או בשפת הירובה הקובנית, בשיר ערש שהוקדש לאחייניתן הצעירה (Vale).
שולטות היטב בכל תפעול כלי הנגינה על הבמה. IBEYI בבארבי // צילום: Gaya's photos
יש שיראו בהתפתחות המקצועית של הצמד התרחקות מהתום הנאיבי והאישי שאפיין את אלבום הבכורה וסיבוב ההופעות הקודם, אבל בכל זאת מדובר בשתי יוצרות צעירות שנושאות על כתפיהן כבר עתה שורה של סופרלטיבים המייחסים להן את סימון הדרך החדשה והעתידית של המוזיקה הלטינית כולה. הסגנון הייחודי, העדכון בהפקה, האמירה החדשה והאמיצה בהחלט קונות להן מקום מכובד בשורה של פסטיבלים נחשבים בכל העולם, ובינתיים הן לא שוכחות להגיע ולהחזיר אהבה גם לקהל הישראלי בבארבי. גם זה משהו.
אוהבות את ה"בארבי", והקהל החזיר להן אהבה. IBEYI // צילום: Gaya's photos
• המוזיקה של נטע לפני הפריצה הגדולה
• אפקט נטע ברזילי: מה זה "כפרה עליכם"?
את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו