25 מיליון שקלים יושקעו בעמדות טעינה

מטרת היוזמה של משרד האנרגיה היא לעודד מעבר מסיבי לשימוש בכלי רכב חשמליים • סקר: 87% מהישראלים לא ירכשו מכונית חשמלית, אם לא יוכלו להתקין עמדה בביתם

עמדת טעינה לכלי רכב חשמלי (אילוסטרציה) ,
עמדת טעינה לכלי רכב חשמלי (אילוסטרציה)

כך יעברו הנהגים לרכב חשמלי? הציבור הישראלי מוכן לרכוש מכונית חשמלית, אך רק בתנאי שתהיה לו עמדת טעינה בבית ובמקום העבודה. כך עולה מסקר שערך משרד האנרגיה והגיע לידי "ישראל היום", תחת הכותרת "מוכנות, חסמים ומוטיבציה בקרב הציבור הישראלי בעניין המעבר לרכב חשמלי". 

עוד עולה מהסקר, שדגם 1,290 נהגים, כי 9% מהמשיבים ציינו שקיימת סבירות גבוהה שירכשו מכונית חשמלית, גם בתנאים הנוכחיים; אולם 87% מהנשאלים לא ירכשו כלי רכב חשמליים אם לא יוכלו להתקין עמדת טעינה בבית. 77.5% מהנהגים השיבו כי מלבד הבית, היו שמחים שתהיה עמדת טעינה במקום עבודתם. המשתנים שישכנעו את הציבור לרכוש רכב חשמלי הוא זמן טעינה של כ־30 דקות, מרחק הנסיעה המצופה מכלי הרכב הוא 350 ק"מ ללא טעינה, וכמובן פריסה של עמדות טעינה שתהפוך אותן לזמינות ונגישות.

כמובן שגם מחיר הרכישה הוא מניע חשוב, לרבות הערכה של ירידה סבירה בערך המכונית ועלות אחזקה נמוכה. הסקר הראה כי לרבים מהנשאלים יש ידע מוטעה לגבי הנושא. המשרד מסיק מכך שצריך להעלות את המודעות ליתרונות הרבים של כלי רכב חשמליים, כגון: חיסכון בדלק, תחזוקה זולה, מחיר רכישה נמוך בזכות הטבות מס ואחריות ארוכה על הסוללה. 

מהסקר עולה שכמות של בין 4,000 ל-8,000 כלי רכב חשמליים שיעלו על הכביש מדי שנה עשויים להניע את השוק בארץ. משרד האנרגיה מתכוון להקצות 25 מיליון שקלים לצורך הקמת תשתיות טעינה לרכבים חשמליים החל מהשנה הבאה במשך שלוש שנים. מדובר בהטמעה של 2,000 עמדות הטענה, שיהוו את בסיס הטעינה הראשוני. בנוסף, נבחנת האפשרות לחייב בניינים חדשים בעמדות טעינה לכלי רכב. 

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר