אז איך השפיעה פרשת קיימברידג' אנליטיקה על חברת פייסבוק? סקר חדש שנערך בארצות הברית על ידי רויטרס וחברת המחקר איפסוס, מצא כי היא כמעט לא נפגעה מהפרשה, וכי הגולשים שומרים נאמנות לרשת החברתית, וחלה אף עלייה קטנה במספר המשתמשים שלה בארצות הברית.
על פי הסקר, כ-50 אחוז מבעלי החשבונות האמריקניים לא שינו את דפוס הפעילות שלהם בעקבות הפרשה, רבע מהגולשים אף הגבירו את הפעילות שלהם, ורק רבע מהם הקטינו את היקף הפעילות שלהם בפייסבוק, או סגרו את החשבון.
על פי עורכי המחקר משמעות הנתונים האלו כי לא נגרם לפייסבוק נזק ממשי כשיש איזון בין אלו שהגדילו את נפח הפעילות שלהם ברשת החברתית לבין אלו שהקטינו. עוד נצא כי בקרב מבוגרים, כמות המשתמשים הנכנסת לפחות פעם ביום עומדת על 64 אחוז, ירידה קלה בלבד של 4 אחוז מהנתון הקודם שעמד על 68 אחוז.
עוד עלה מהנתונים של פייסבוק כי ברבעון הראשון של שנת 2018 כמות בעלי החשבונות בקנדה וארה"ב עמדה על 241 מיליון משתמשים, זאת לעומת 239 מיליון בסוף 2017, כך שלפחות מבחינתה של פייסבוק, נרשם אפילו גידול קל במשתמשים החודשיים.
יחד עם זאת, מתברר כי כיום יותר משתמשי פייסבוק יודעים כדי לשמור על המידע האישי שלהם. 74 אחוז מהנשאלים אמרו שהם מודעים להגדרות הפרטיות שלהם, ו-78 אחוז מתוך נשאלים אלו ציינו כי הם יודעים כיצד לשנות את ההגדרות האלו. לשם השוואה בקרב משתמשי אפליקציית אינסטגרם רק 60 אחוז אמרו שהם מכירים את הגדרות הפרטיות שלהם ורק 65 אחוז מתוך קבוצה זו אמרו שהם יודעים כיצד לשנות את ההגדרות. בטוויטר המצב עוד יותר גרוע, כשרק 55 אחוז יודעים את הגדרות הפרטיות שלהם ורק 58 אחוז מתוך קבוצה זו יודעים כיצד לשנות הגדרות אלו.
עם זאת רק 23 אחוז מהנשאלים אמרו שיש להם שליטה מוחלטת על המידע שהם שומרים בעמוד הפרטי שלהם בפייסבוק. 49 אחוז אחרים אמרו שיש להם רמה מסוימת של שליטה על החומר 20 אחוז אמרו שאין להם כל שליטה ו9 אחוז ציינו שאין להם מידע כמה שליטה יש להם על העמוד שלהם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו