7 סימנים שמצאתם את הנפש התאומה שלכם

האם יש רק נפש תאומה אחת בחיים? ואיך תזהו כשאתם נפגשים בה? גם אם לדעתכם עוד לא מצאתם, יש לכם מה ללמוד

כך תדעו אם מצאתם את הנפש התאומה // צילום: GETTY

הסרטים ההוליוודיים גרמו לנו להאמין שלכל אדם יש נפש תאומה עמה הוא יכול לחיות בעושר ואושר עד לשארית חייו. המפגש עם הנפש הזו, לפני הסרטים, מתחיל במבט קצר מקצה החדר, שמתפתח להרגשה שמרגע זה והלאה אתה תהיה מאושר וחייך ימלאו בלבבות, פרפרים וציוצי ציפורים. אלא שהמציאות, מה לעשות, נראית שונה, ולא פעם אם נחפש את אותה נפש תאומה מהסרטים, וכל חיינו יעברו בתסכול ובתחושת החמצה. 

מומחית אוסטרלית לזוגיות, מייגן לוסקומב, מסבירה על עניין זה כי, "הסרטים ההוליוודיים מטעים ומאמללים אנשים רבים. נכון, יש מושג כזה נפש תאומה, אבל זה לא שיש נפש תאומה אחת בלבד, יש לכל אדם כמה וכמה נשמות תאומות ואלו גם מתחלפות לפי גילו של האדם". לדברי מייגן, "הסכנה שבאידיאל ההוליוודי הוא הלחץ שמופעל על האנשים למצוא את האדם ההוא, לכאורה, היחיד שמצאים לנו".

אך לא פעם המציאות היא שונה, האהוב הראשון שלך, בן הזוג שתחיה אתו הרבה שנים ותעבור אתו חוויות רבות לא חייב להיות הנפש התאומה שלך. יתכן שרק בגיל 40 ו-50 תמצא עוד בן זוג שהוא, הוא הנפש התאומה", מציינת לוסקומב.

אל תחפשו רק מאהב

לוסקומב מוסיפה כי "נפש תאומה היא לאו דווקא בן זוג. "מדובר באדם שההשפעה שלו על החיים שלך תהיה משמעותית, כזו שתשנה אותם באופן עמוק. לכן זה יכול להיות גם מורה לחיים, הורה או אפילו חבר קרוב. כלומר מה שאנו מחפשים זה אדם עם מטען נפשי שישנה אותנו באופן מהותי, שהחוויות שנחווה איתו הן משמעותיות, כאלה שימשיכו איתנו הלאה". 

עם זאת היא גם מודה שלא פעם נזהה נשמה תאומה די מהר, "לא פעם פגישה עם נפש תאומה מלווה מיד בתחושת משיכה או חיבור, ועדיין לא תמיד נדע שזה האיש שילווה באותנו וישפיע עלינו בזמן הקרוב. לוקח זמן להבין זאת אבל אחרי זמן מסוים נדע שזה חבר נפש, נרגיש שהוא אדם מאד חשוב. נדע שזה אדם שילמד אותנו שיעור משמעותי בחיים", היא אומרת. 

סרטים שגדלנו עליהם // צילום: מתוך הסרט "סיפור אהבה בלתי נשכח"

 

לדברי מייגן לוסקומב יש 7 סימנים לנפש תאומה:

1. נפש תאומה או חבר נפש הוא אדם שהחיבור שלנו אליו הוא עמוק הרבה יותר מכפי שחשבנו שנתחבר אליו מראש. 

2. מדובר באדם שתהיה לו התאמה לחיים שלכם ולדרך החיים שלכם 

3. אתם תחושו חיבור נפשי אליו

4. תגלו שאתם רוצים לבלות איתו כל הזמן, שיש ביניכם קשר נפשות ונשמות. 

5. אדם כזה יוציא ממכם את הטוב ביותר ויתייחס אליכם בנדיבות וחביבות כל הזמן. 

6. הוא יצמיח אתכם ויוביל אתכם קדימה.

7. התחושה תהיה כאילו האדם הזה מחזיר חלק מהנפש והנשמה שאבדו לכם, מחזיר חלק מתחושות החיים. 

עם זאת, לוסקומב מציינת כי כדי להגיע לרמת חיבור כזו עם אדם אחר עלינו להיות פתוחים ומסוגלים להיפתח לאחר. "אם אתם פותחים את הלב ומוכנים להיכנס לקשר עמוק ואמיתי עם הזולת ואינכם מפחדים מכך, תצליחו בחייכם להיכנס למערכות יחסים עם כמה וכמה חברי נפש שירימו אתכם ויעשו את החיים שלכם משמעותיים, הכלל הוא לא לחכות לחבר הנפש אלא להיות ראוי לו על ידי שאתה תהיה אדם יותר פתוח וטוב לזולת", היא מסכמת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר