שירותי הזרמת מוזיקה כמו ספוטיפיי ואפל מיוזיק הפכו להיות מקור הרווח הגדול ביותר של תעשיית המוזיקה, כשהם לראשונה, עוקפים את המכירות של מדיה פיזית והורדות. לפי דו"ח של הפדרציה הבינלאומית של תעשיית התקליטים (IFPI).
הגידול המתמיד בשירותי הזרמת מוזיקה בשנים האחרונות הוביל להתאוששות של תעשיית המוזיקה העולמית, שנהנית מהשנה השלישית של גידול בהכנסות, לפי דו"ח של הפדרציה.
ב-2014, מכירות המוזיקה נפלו ב-40 אחוזים, ל-14.3 מיליארד דולר, זאת מאז שנת 1999, עם עלייתו של שירות שיתוף המוזיקה נאפסטר שגרם לצלילה במכירות התקליטורים, ופיתוחם של שירותי הורדות כמו iTunes – שלא גרמו לתעשיה להתאושש. גם עם הגידול הנאה, ההכנסות של 2017 עדיין מהוות רק 68 אחוזים מההכנסות של שנת 1999, שהייתה שנת שיא לתעשיה.
בשנה שעברה, שירותי הזרמה מבוססי מנויים, היו אחראים ל-38 אחוזים מההכנסות מכל המוזיקה המוקלטת, עליה של 29 אחוזים מהשנה שלפניה, לפי ה-IFPI. סך ההכנסות הכולל, היה 17.3 מיליארד דולר ועליה של כשמונה אחוזים מהשנה הקודמת.
לטענת ראשי התעשיה, העליה של שירותי הזרמה מאפשרים לשוק להתרחב למקומות חדשים בעולם, ובו בעת לגדל דור של מעריצי מוזיקה שלא יגדלו על מוזיקה בחינם או הורדות פיראטיות. אגב, העליה הכי גדולה נרשמה במדינות אמריקה הלטינית ובסין.
האנס הולגר אלבררכט מנכ"ל שירות ההזרמה הגדול Deezer התייחס לדו"ח ואמר: "מהנתונים העדכניים ביותר מ- IFPI עולה בבירור כי הזרמת מוזיקה ממשיכה להיות הקטר הגדול ביותר והתורמת לצמיחה של הכנסות המוזיקה שנרשמה ב- 2017, למרות העובדה כי חדירת הזרמת מוזיקה עדיין נמוכה יחסית ברחבי העולם. אנו גאים לתרום למגמה חיובית זו: בשנת 2017 העברנו למעלה מ -35 מיליארד רצועות שירים בפלטפורמה שלנו וראינו צמיחה חזקה בבסיס המשתמשים שלנו", מציין אלבררכט.
כעת אגב, התעשיה שמה את עינה על שירותים כמו יוטיוב, שמאפשרים להאזין לכמויות גדולות של מוזיקה בחינם, אך אינם מתגמלים כראוי את מי שיצרו אותה. "דברים נראים לא רע, אבל יש כשל מבני במערכת. עד שלא נתקן אותו, זה עדיין יהיה מאבק", אומר פרנסיס מור, מנכ"ל הפדרציה העולמית של תעשיית התקליטים.
ראוי לציין, כי כל השירותים שהוזכרו בתחילת הידיעה עשו בחודשים האחרונים כניסה רשמית לישראל, והם מדווחים על עשרות אלפי ישראלים שהצטרפו, ומן הסתם, תורמים למגמה העולמית.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו