הלך לעולמו הרב אלישיב קנוהל

רב הקיבוץ כפר עציון וראש מיזם הנישואין בארגון רבני צהר, נפטר בגיל 70 בשל מחלה קשה • "בדרכיו הישרות והטובות, בליבו הזך ובחכמתו האיר את הדור", מסר ארגון רבני צהר • יו"ר הכנסת: "הוא היה איש שכולו נתינה ואהבת האדם והארץ"

הרב קנוהל // צילום: אתר ארגון רבני צהר // הרב קנוהל // צילום: אתר ארגון רבני צהר

הרב אלישיב קנוהל, רב הקיבוץ כפר עציון, נפטר הבוקר (שישי) לאחר מאבק במחלה קשה. הוא היה בן 70 במותו, והותיר אחריו אישה, מרים, עשרה ילדים ונכדים רבים.

הרב קנוהל נולד בעוד אביו היה בשבי הירדני לאחר נפילת כפר עציון. הוא זכה להיות בין הבנים הראשונים ששבו בשנית להקמת הקיבוץ בגוש עציון, לאחר מלחמת ששת הימים. הוא למד בישיבת מרכז הרב והר עציון, ושימש שנים רבות כר"מ בישיבת הקיבוץ הדתי. 

קנוהל כתב ספרים שהיו לרבי מכר בתחום ההלכה היהודית: "איש ואשה" בנושא הזוגיות וכן "ואכלת ושבעת" בנושא הכשרות. הוא שימש כראש אגף הנישואין של ארגון רבני צוהר. הוא הפך להיות כתובת זמינה ואיכותית לעשרות אלפי זוגות, אנשי מקצוע בתחום הרפואה ומדריכי זוגיות. הרב שקד על השלמת ספרו השלישי בתחום הלכות שבת. 

חלק מצאצאיו של הרב קנוהל מתגוררים בכפר עציון, כבני הדור הרביעי למייסדיו הוותיקים. הלווייתו מתקיימת היום בשעה 12 בכפר עציון. 

ארגון רבני צהר מסר כי הוא "כואב ודואב את לכתו לבית עולמו של הרב אלישיב קנוהל, ראש מיזם הנישואין בארגון, אשר בדרכיו הישרות והטובות, בליבו הזך ובחכמתו האיר את הדור. במסירות אין קץ הוא ניתב דרכו ומצא מסילות לליבם של זוגות רבים ושימש מגדל-אור לאנשי מקצוע פוסקי הלכה וסייע רבות בהקמת בתים, בטיפוח משפחות רבות תוך מענה זמין ומועיל ללא הרף".

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן אמר: "הרב אלישיב קנוהל היה איש שכל ראייתו ומעשיו היו ציבוריים. מעולם לא ביקש לעצמו משהו. כמה סמלי שהוא נפטר ביום העצמאות – היום שבו חזרה הציבוריות והממלכתיות לארצנו".

שר החקלאות אורי אריאל הגיב גם הוא ואמר: "הרב קנוהל, איש חסדים, חכם גדול ומורה לחיים היה ממייסדי כפר עציון, מן השמיים ננוחם".

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין הצטרף לדברי האבל: "הרב קנוהל היה איש של חסד ותרומה, ממייסדי כפר עציון לאחר מלחמת ששת הימים. איש שכולו נתינה ואהבת האדם והארץ. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר