צפו באובמה "מקלל" את טראמפ ומזהיר מפני עידן חדש של פייק ניוז

בסרטון שנועד להדגים יכולות של בינה מלאכותית בהעתקת קול וזיוף סרטונים, נראה הנשיא לשעבר כשהוא מקלל את מחליפו - אלא שאין זה הוא אלא שחקן המקריין אותו ותנועות פניו מודבקות על הדמות • מדובר בכלים שיקפיצו את אמינות הפייק ניוז לרמה חדשה לחלוטין

לא באמת מופיע בסרטון. הנשיא לשעבר אובמה // צילום: AP

אם אתם מאמינים לכל דבר שאתם קוראים או ברשת, ייתכן שבקרוב תצטרכו להפסיק. 

 

בסרטון שכאן, צפו כיצד הקומיקאי והשחקן האמריקני ג'ורדן פיל,  מצליח בעזרת תוכנה של בינה מלאכותית המתרגמת ו"מדביקה" את תנועות השפתיים ושרירי הפנים שלו על דמותו של הנשיא לשעבר ברק אובמה, ליצור סרטון שלו הנראה אמיתי למדי, המדווח על חדשות מזויפות ואף מקלל את הנשיא דונלד טראמפ וכל זאת באופן שנראה אמין. 

הסרטון שנעשה על ידי השחקן ובשיתוף עם האתר באזזפיד מבוצע על ידי תוכנה של בינה מלאכותית והוא מצליח לייצר נאום מדויק של הנשיא ברק אובמה מחווה את דעתו על הסרט פנתר שחור ועל הנשיא האמריקני דולנד טראמפ. 

הסרטונים האלו הם עליית מדרגה בתופעת ה-"פייק ניוז", ואילו הסרטון הנוכחי בא להדגים את הסכנות שכרוכות בטכנולוגיה וביכולת ההונאה שנלווית אליה. איך זה עובד? כיום יש תוכנות לעיבוד קול שיכולות לקחת כמה דקות הקלטה של האדם שאת קולו רוצים לזייף, ואז ליצור הקלטה שונה ומחודשת של כל טקסט שרוצים להביא בשמו של אותו אדם. כך נוצר מצב שהקלטות הקול הן לכאורה אמינות, למרות שהן מזויפות ומבושלות לחלוטין על ידי תוכנות מחשב. בשילוב הבינה המלאכותית שמדביקה את תנועות הפנים של הקריין ישירות על מטרת הזיוף, מתקבל סרטון שנראה כאילו נאמר מפיו של המקור, על אף שהוא לא. 

כבר כיום פועל הזנק קנדי בשם Lyrebird מציע לרוצים בכך לזייף כך הקלטות של בני אדם. אמנם מדענים פועלים היום לייצר אלגוריתמים שיזהו מתי הסרטון מבושל, נעשה על ידי תוכנת בינה מלאכותית ומתי לא. אבל עד שתוכנות כאלו יהיו נפוצות ועד שהן יהיו מדויקות לחלוטין, כדאי לכולנו לקחת יותר בספקנות סרטונים או קטעי קול של בני אדם, בייחוד אם מדובר בקטעים פרובוקטיביים באופן מחשיד של דמויות מוכרות כמו הנשיא אובמה, וכמו שפיל אומר בסרטון, להסתמך יותר על מקורות אמינים לצריכת החדשות שלנו. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר