מנכ"ל קיימברידג' אנליטיקה, ד"ר אלכסנדר טיילר // צילום: אי. פי. איי // מנכ"ל קיימברידג' אנליטיקה, ד"ר אלכסנדר טיילר // צילום: אי. פי. איי

פרשת פייסבוק: התפטר מנכ"ל קיימברידג' אנליטיקה

בעוד יו"ר פייסבוק מעיד בקונגרס, הודיע ד"ר אלכסנדר טיילר, שמונה לתפקיד רק בחודש שעבר, על התפטרותו

בעין הסערה: מנכ"ל קיימברידג' אנליטיקה, ד"ר אלכסנדר טיילר, שהחליף את קודמו, אלכס ניקס שהושעה ב-20 במארס, יפסיק למלא את התפקיד ויחזור לשמש כמנהל המידע הראשי בחברה. כך נמסר אתמול בבריטניה. לא נמסר מי יכהן מעתה בתפקיד המנכ"ל.

בהודעת מועצת המנהלים נמסר, כי היא מודה לד"ר טיילר  על שירותו "בתקופה שהייתה מאתגרת עבור החברה". לפי ההודעה, בתפקידו החדש-ישן "יתמקד טיילר בחקירות טכניות שונות". המנכ"ל הקודם הושעה מתפקידו בעקבות תחקיר של ערוץ 4 הבריטי, שבו נשמע מתרברב על השימוש של החברה בטקטיקות המשפיעות על תוצאות הבחירות. אז הודיעה החברה, כי "ההערות של ניק אינן מייצגות את הערכים והפעולות של החברה". 

מארק צוקרברג הגיע אתמול ליום שני של עדותו בפני הקונגרס האמריקני וחשף את דרכי ההתנהלות של פייסבוק בטיפול במידע של הגולשים. שעות ארוכות השיב לחברי הקונגרס, כשלכל אחד מהם הוקצבו חמש דקות לשאלות. לדבריו, פייסבוק אכן לא הגנה על לקוחותיה, ואמר שזו הייתה שגיאה מצידו לא לדווח על הפירצה ברגע שהתגלתה בשנת 2015. רוב חברי הקונגרס שתישאלו אותו אמרו כי לדעתם יש לקבוע חוקים מחייבים כדי להגן את הפרטיות והמידע של הלקוחות. צוקרברג הודה שבגלל ההיקף הגדול של המידע המוצג בפייסבוק אין צוות שיהיה גדול דיו שיהיה מסוגל לנטר את כל המסרים ברשת החברתית ולמטרה זו מפתחים טכנולוגיה של בינה מלאכותית. 

צוקרברג אמר עוד, כי צריך שהגולשים ידעו איך לשלוט בהפצה של תכנים שהם מעלים לרשת, ופייסבוק תסייע להם לעשות זאת. לדבריו, פייסבוק אוספת מידע כדי שהפרסומות שמוצגות לגולשים יהיו רלוונטיות להם, וכל משתמש יכול לקבוע בדיוק איזה מידע עליו ייאסף ואיזה לא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו