אתר TripAdvisor פירסם את רשימת חברות התעופה המובילות בעולם לשנת 2018, בהסתמך על דירוגי נוסעים ששלחו ביקורות על החברות. הקביעה נעשתה לפי אלגוריתם הלוקח בחשבון את מספר הביקורות שהתקבלו ואת הדירוג של המבקרים במשך שנה שלמה. נוסף על הדירוג העולמי, יש גם 7 דירוגים אזוריים. הדירוג נקבע לפי ארבע רמות שירות: מחלקה ראשונה, מחלקת עסקים, מחלקת תיירים משופרת ומחלקת תיירים.
בעשר המובילות יש נוכחות מרשימה לחברות מאסיה, ורק חברה אחת מארה"ב. עוד לא קניתם כרטיסים? כדאי לכם לשים לב לדירוג הבא.
במקום הראשון Singapore Airlines. מתוך הביקורות: "טסתי מסידני לסינגפור במחלקת עסקים. האוכל היה הכי טוב שקיבלתי בעשר השנים האחרונות. השירות היה מצוין והצוות ממש רצה להיות שם. זו אחת החברות הטובות, אם לא הטובה שבהן".
במקום השני Air New Zealand. מתוך הביקורות: "הדיילות ידידותיות, נימוסיות, מקצועיות ומחויבות לשירות הלקוחות. ארוחת הערב הייתה מעולה, גם במחלקת תיירים ניתן בחינם יין לבן ויין אדום מניו זילנד. לא אטוס בחברה אחרת בין ארה"ב לניו זילנד".
במקום השלישי Emirates, של איחוד האמירויות. באחת הביקורות נכתב: "חברת תעופה זו היא התמצית של סגנון, איכות ונוחיות. עברו את כל הציפיות שהיו לי. מהתצוגה, דרך השרות שלהם, שהוא מקצועי, אבל אינו מפריע לגישה האישית לנוסע. מטוס האיירבאס ענק, אבל האטמוספרה בתוכו נוחה, הכיסאות נוחים ורחבים, והחלונות גדולים יותר".
רביעית Japan Airlines. כך כתב אחד המבקרים: "חברת תעופה זו ייחודית ומספקת מזון מעולה, שירות משקאות וגם הבידור מצוין. הם מספקים שירות מצוין ומרווח גדול במיוחד לרגליים. החברה היא באמת מעל לרוב האחרות, ואנשי הצוות שלה יוצאים מהכלל".
חמישית EVA Air מטיוואן. עליה כתב אחד המבקרים: "אחד התחומים שמבדלים את EVA משאר החברות, הוא הדברים הקטנים. נדהמתי מהחדשנות של אופי הטיסה, מהכריות ועד לארוחות, קושט במותג הלו קיטי. ארוחות הילדים היו מעולות, הנגיעות האישיות הקטנות הפכו את הטיסה לחוויה הרבה יותר נעימה".
שישית, חברת התעופה האמריקנית היחידה ברשימה, SouthWest Airlines. עליה נכתב: אנו בוחרים לטוס איתה בכל פעם שאפשר. הטיסות שלה יוצאות בזמן והשירות ידידותי ויעיל. אין לנו בעיה לא לקבל מקומות מראש. על המזוודות אין צורך לשלם, ותמיד אנו מפקידים אותן. את המיילים אפשר לצבור ולנצל בקלות בתוכנית המנויים שלה".
במקום השביעי הנציגה האירופית היחידה, Jet2.com. הביקורת משבחת: "רק עכשיו חזרנו מפורטוגל וכל מה שאני יכול לומר הוא, איזה שירות מצוין. מההתחלה ועד הסוף הם הפכו את החופשה שלנו לפחות לחוצה. לא טסתי איתם עד היום, אבל אני יכול לומר בוודאות שהם טובים יותר מרוב החברות שטסתי איתן עד היום".
במקום שמיני, שנחשב נמוך עבורה, נמצאת הספונסרית של ברצלונה, Quatar Arways. "טסתי הרבה בחיים" , כתב אחד המבקרים. "קטאר היא אחת מחברת התעופה המועדפות עליי. בר המשקאות במחלקת העסקים הוא הטוב ביותר. השירות בכל המחלקות מצוין. הטיפול בנוסע המתמיד מעולה. האוכל במחלקת התיירים מאוד טעים והמנות גדולות. הבידור היא ברמה הכי גבוהה. הם אחת החברות המועדפות לנסיעה חסכונית".
במקום התשיעי, נציגות יחידה בעשירייה לדרום אמריקה, Azul מברזיל. עליה כתב מבקר" "אזול היא חברה נחמדה, עם צי מטוסי אמברייר לטיסות קצרות. השירות יעיל ואתה תמיד מקבל חבילה של aviõezinhos (סוכריות רכות בצורת דוב) בדילוגים של טיסות קצרצרות".
את העשירייה סוגרת שוב חברת תעופה מאסיה, היחידה ברשימה המגיעה גם לישראל: Korean Air. עליה נכתב בביקורת: "טסנו משיקאגו להונג קונג עם התינוק שלנו ולא יכולנו להיות מרוצים יותר מהחוויה. מחלקת התיירים היא בעצם ברמה של מחלקת תיירים משודרגת בחברות אחרות, בעיקר אמריקניות. צוות האוויר גרם לי לאהוב את חווית הטיסה ולא להימנע ממנה. אטוס איתם בכל פעם שזה יתאפשר".