התגלה הכוכב הרחוק ביותר מכדור הארץ

אסטרונומים זיהו לאחרונה את הכוכב, במרחק 9 מיליארד שנות אור מכדור הארץ • הכוכב נמצא במקרה במסגרת מחקר על חורים שחורים

צילום: נאס"א // הכוכב שנמצא

אסטרונומים זיהו לאחרונה את הכוכב הרחוק ביותר מכדור הארץ שנמצא אי פעם. הכוכב שנמצא במרחק תשעה מיליארד שנות אור מכדור הארץ, הוא למעשה הכוכב הרחוק ביותר שנצפה.

עד עתה בלתי אפשרי היה לחקור כוכבים במרחקים גדולים מ- 100 מיליון שנות אור, אפילו באמצעות הטלסקופים החזקים ביותר. לאחרונה, פותחו עדשות הכבידה, שבעבר שימשו לאיתור כוכבי הלכת מחוץ לשביל החלב, ובעלות יכולת להגיע לחלקים מרוחקים יותר של היקום.

הצוות, שהשתמש בטלסקופ החלל "האבל" כדי לחקור את התפתחותו של חור שחור, והאסטרונומים שבו הבחינו בכוכב באופן מקרי. הכוכב התגלה בעקבות אפקט הארה שנוצר על ידי כוח הכבידה של צביר הגלקסיות מה שאיפשר לאסטרונומים לראות את האובייקט.

"בפעם הראשונה אי פעם אנחנו רואים כוכב נורמלי יחיד - לא חור שחור או התפרצות גמא, אלא כוכב יציב אחד - במרחק של 9 מיליארד שנות אור", אומר פרופסור אלכס פיליפנקו, אסטרונום באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, ומחבר משותף של המאמר המתעד את גילוי הכוכב.

בעוד שניתן לראות גלקסיות רחוקות מאוד וחורים שחורים בשל הבהירות של תופעות אלו, גילוי של כוכב מבודד במרחק כזה הוא ייחודי.

"אפשר לראות גלקסיות בודדות, אבל הכוכב הזה נמצא במרחק של לפחות 100 פעמים מהכוכב הבא שאנחנו יכולים ללמוד עליו", אמר ד"ר פטריק קלי, אסטרונום מאוניברסיטת מינסוטה, שהוביל את המחקר.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!